Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینا بیدمشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هفدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام ابن‌سینا از نهم تا شانزدهم شهریورماه در همدان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این رویداد شطرنج‌بازان مطرحی حضور خواهند داشت که از جمله آنها می‌توان به احسان قائم‌مقامی استاد بزرگ ایران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات عصر روز چهارشنبه نهم شهریورماه در سالن ۶ هزار نفری شهید حاج قاسم سلیمانی استارت خواهد خورد، تصریح کرد: مسابقات در دو جدول برگزار می‌شود که در جدول اول بازیکنان دارای عنوان استادی یا درجه بین‌المللی ۱۸۰۰ و بالاتر و در جدول دوم بازیکنان درجه بین‌المللی کمتر از ۱۸۰۰ قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیات شطرنج استان همدان با بیان اینکه قوانین فدراسیون جهانی حاکم بر این مسابقات است، عنوان کرد: مسابقات جدول اول در ۹ دور و مسابقات جدول دوم در ۱۱ دور برگزار خواهد شد.

بیدمشکی با بیان اینکه به قهرمانان دو جدول به ترتیب ۲۵ و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد، افزود: این مسابقات بعد از دو سال وقفه به‌دلیل بیماری کرونا برگزار می‌شود و قطع به یقین در رشد و توسعه شطرنج استان به‌واسطه حضور ورزشکاران مطرح کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سرداوری مسابقات بر عهده امیرعرفان هاشمی رئیس هیات شطرنج استان و دبیر فدراسیون خواهد بود، خاطرنشان کرد: همدان دارای استعدادهای خوبی در شطرنج است که باید با برگزاری مسابقات مختلف از جمله ابن‌سینا این استعدادها را شکوفا کرد.  

سخنگوی هیات شطرنج استان همدان با بیان اینکه جام ابن‌سینا فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌های استان به شمار می‌رود و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، اضافه کرد: این مسابقات در تقویم فیده ثبت شده و حضور اساتید بزرگ از کشورهای خارجی و ملی‌پوشان کشورمان در کنار جمعیت بالغ‌بر ۵۰۰ نفری شرکت‌کننده در این جام، موجب افزایش سطح کیفی و کمی این رویداد خواهد بود.

وی بیان کرد: در ادوار گذشته این جام شاهد بودیم شطرنج‌بازان سرشناس خارجی با تهیه عکس از آثار دیدنی و تاریخی همدان و انتشار آن در سایت‌های مختلف، جهانیان را نسبت به زیبایی‌های شهر همدان آشنا کردند. به اعتقاد من می‌توان بدون هزینه تبلیغاتی، ویژگی‌های گردشگری همدان را در کنار ورزش به دنیا منعکس کرد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاد بزرگ شطرنج در همدان هیات شطرنج استان احسان قائم مقامی شطرنج استان ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز سه‌شنبه، چهار بوکسور تیم امید ایران به مصاف حریفان قدرتمند خود رفتند که نتایج آنان به شرح زیر است:   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با ارائه مبارزه‌ای تماشایی از سد گورپاد از هند گذشت و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، برنزش را قطعی کرد. وی در این مبارزه، حریفش را ۲ بار ناک‌دان کرد و هر سه راند را برنده شد. محشری در نیمه‌نهایی با جواهر اوماتالیف ازبکستانی و دارنده مدال طلای جهان و آسیا مبارزه دارد.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود با ویشوانا از هند قهرمان جوانان جهان در اسپانیا رقابت کرد و با وجود تلاش فراوان نتوانست به نتیجه برسد و کارش در این مسابقات به پایان رسید.   در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی نتیجه را به آکاش گورکا از هند واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان نایب قهرمان جوانان جهان رفت و نتیجه را واگذار کرد و به کار خود پایان داد.   فردا چهارشنبه، مسابقات رده سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی با ظفربیک کمیل‌اوف از قرقیزستان می‌رود.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش اردنی روبه‌رو خواهد شد.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی با سینگ یاشی‌واردان هندی می‌رود.   در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف ازبکستانی مبارزه خواهد کرد.   در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال می‌کند.

دیگر خبرها

  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم