Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» روز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی مساجد در جمع مردم ملایر در مسجد سیدالشهدا(ع) این شهر اظهار داشت: مسجد خانه خدا است و باید محل جمع شدن جهادگرانی باشد که به دنبال کارهای بزرگ و عام‌المنفعه هستند.

وی مساجد را دانشگاه علوم دینی و معارف و محل آموزش و تبیین قرآن، نهج البلاغه و سایر علوم اسلامی دانست و بیان کرد: سیر عظیم جمعیت مسلمانان در مساجد، همواره مایه وحدت بوده و توطئه دشمنان را در هر زمینه‌ای خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ملایر تفرقه‌افکنی و تجزیه کشورهای مسلمان را از نقشه‌های همیشگی شوم دشمنان اسلام برشمرد و افزود: کارکرد مساجد نباید فقط برای برگزاری نمازهای جماعت و برگزاری مراسم‌های ترحیم و عزا باشد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه هدف دشمن مساجد زنده و پویا است و به مساجد غیر پویا کاری ندارد، ادامه داد: پویایی مساجد موجب شد دشمن مسجد الاقصی را به آتش بکشد و در نقاط مختلف دنیا تعرض و اهانت به مساجد زنده و پویای مسلمانان را بارها تکرار کرده است.

وی همچنین ایجاد خرافه پرستی در بین مسلمانان را از دیگر برنامه‌های دشمن برای دور کردن مردم از مسجد و پایین آوردن کارکرد مساجد عنوان و بیان کرد: مساجد یک معبد زنده برخواسته از اسلام ناب محمدی(ص) است که کارکرد آنها در همه ایام و روزهای سال است.

حجت الاسلام برقراری بر لزوم پخش صدای اذان در هر سه وعده اقامه نماز در مساجد تاکید کرد و افزود: مسجد نباید بنگاه اقتصادی و محل برنامه‌های سیاسی باشد.

به گفته وی کارکرد مساجد را از ابتدای انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس به خوبی دیده‌ایم و این پایگاه مستحکم محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه‌ها، محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی و حتی برگزاری مراسم‌های جشن عروسی بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس با رعایت همه شئونات اسلامی بود.

امام جمعه ملایر یادآور شد: بنیان کار در مسجد، فرهنگی است و چنانچه کار اقتصادی همچون راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه با هدف رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف در مساجد انجام شود، پیوست این کار نیز فرهنگی است.

حجت الاسلام برقراری به کارکرد و نقش مهم مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و انجام اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های بهداشتی، کارهای جهادی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی را از جمله این کارکردها در دوران کرونا عنوان کرد.

وی برپایی برخی تشریفات در مجالس عزا در مساجد را غیر ضروری خواند و گفت: تشویق کودکان و نوجوانان برای حضور در مسجد و برگزاری جشن‌های تکلیف در مساجد باید کار شود و مساجد فعال و پویا برای پویایی مساجد دیگر تلاش کنند.

به گزارش ایرنا؛ بیش از یکصد مسجد در شهرستان ملایر وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۰ مسجد در شهر ملایر فعال است.

برچسب‌ها مسجد دفاع مقدس ملایر مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد دفاع مقدس ملایر مسجد دفاع مقدس ملایر مشارکت های مردمی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند