Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:35:27 GMT

۲۸۰۰ کلاس درس گلستان نیازمند مقاوم سازی است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۱۱۰۸

۲۸۰۰ کلاس درس گلستان نیازمند مقاوم سازی است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید فراهی ظهر سه شنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی، اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان گلستان وجود دارد که دو هزار و ۸۰۰ کلاس تخریبی یا نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ متر مربع بوده اما این نرخ در استان گلستان ۴.۹ متر مربع است و برای رسیدن به نرخ کشور باید ۱۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهی ادامه داد: خواهش ما از خیران، آموزش و پرورش و مجموعه دولت این است که همکاری‌های لازم را انجام دهند تا در چهار سال پیش رو به متوسط سرانه فضای آموزشی کشور برسیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس آموزش و پرورش گلستان مصوب شد و بنیاد برکت هم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار اختصاص داده است.

فراهی افزود: تا به امروز ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته که ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل سیستم‌های گرمایشی و پنج میلیارد تومان برای تکمیل سالن و استخر است.

وی ادامه داد: تا به امروز ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان گلستان استانداردسازی شده و ۴۰۲ کلاس دیگر هم تا اول مهر استانداردسازی خواهد شد.

وی یادآور شد: تا اول مهر هیچ کلاس درس غیراستاندارد به لحاظ سیستم گرمایشی در استان گلستان نخواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به پروژه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت ۱۷ پروژه شامل ۱۱۳ کلاس درس با ۲۱ هزار متر مربع زیر بنا و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری و تا اول مهر تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

فراهی افزود: در بخش محوطه سازی مدارس، برای آسفالت ۷۵ هزار متر مربع محوطه در ۵۵ مدرسه استان تا اول مهر ماه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ مدرسه مستقل کانکسی در استان وجود دارد که برنامه داریم طی امسال و سال آینده با مشارکت خیران و ستاد احرایی فرمان امام جمع آوری شود و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

فراهی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد مدارس غیردولتی استان گلستان فاقد استحکام بنای لازم هستند و راهکار ما این است که زمین در اختیار قرار دهیم تا احداث مدرسه را انجام دهند.

وی یادآور شد: حدود ۳۵ درصد بناهای مدارس غیردولتی استان کاملاً تخریبی هستند اما مابقی امکان مقاوم سازی دارند.

کد خبر 5570695

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان نوسازی مدارس اداره کل آموزش و پرورش گلستان بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل مشهد خراسان رضوی بیرجند میلیارد تومان استان گلستان تا اول مهر متر مربع کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدای اعضای بدن یک کودک اهل لالی به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «پارمیدا رضایی» دانش‌آموز ۱۳ ساله شهرستان لالی بود که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت. 

وی افزود: دو کلیه و کبد این دانش‌آموز که چند روز پیش بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، با تلاش همکاران بخش مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان و رضایت خانواده وی در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند عضو، پیوند داده شد.

شریعتی گفت: امید است مردم با رضایت به اهدای عضو، خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود بر جای بگذارند و با انجام این سنت حسنه، جان تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را نجات دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت