Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از آغاز بازگشایی ثبت‌نام برای پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تاریخ ۱ لغایت ۴ شهریورماه سال جاری خبر داد.

تورج حسن زاده ثمرین یکم شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام در دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تاریخ ۱ لغایت ۴ شهریورماه سال جاری به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjesh.org و برای مشاوره آنلاین و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی fa.uast.ac.ir مراجعه کنند.


وی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی استان اردبیل در ۱۶۱ کد رشته دانشجو می پذیرد، اضافه کرد: از این تعداد ۹۴ کد رشته در مقطع کاردانی و  ۶۷ کد رشته در مقطع کاشناسی است.


سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی کد رشته محل در مراکز علمی کاربردی استان اردبیل، بیان کرد: امسال ۵۵ کد رشته جدید در مقاطع مختلف به تعداد رشته های این دانشگاه در استان افزوده شده است.


وی با اشاره به رشته های جدید این دوره از ثبت نام خاطرنشان کرد: رشته های کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی، کاردانی فنی تولید محتوی دیجیتالی، کاردانی حرفه ای بازرگانی، خدمات مشاوره املاک، کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار ورزشی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه آمادگی جسمانی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه پرورش اندام و کارشناسی حرفه ای مدیریت بورس را از جمله رشته های جدید مراکز علمی کاربردی استان برشمرد.


سرپرست واحد استانی اردبیل ادامه داد: کاردانی فنی تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ، کاردانی فنی مکانیک - تعمیر و نگهداری گیربکس، مهندسی فناوری آسانسور و پله برقی، کاردانی فنی عمران - راهسازی، کاردانی حرفه ای طلا و جواهر - ساخت زیور آلات با دست، کارشناسی حرفه ای گریم - آرایش و پیرایش مو، کاردانی فنی ربات، کاردانی فنی عمران - نگهداری و مرمت ساختمان، کاردانی فنی توسعه دهنده وب(Front End)  و مهندسی برق صنعتی را از دیگر رشته های جدید مراکز علمی کاربردی استان عنوان کرد.


وی با بیان اینکه قرن جدید، سده آموزش های مهارتی است و نظر به استقبال خوب خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان در رشته های مهارتی و مراکز علمی کاربردی تعداد دانشجویان ثبت نامی در مراکز علمی کاربردی اردبیل، افزایش قابل توجهی نشان می دهد.


حسن زاده با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاهی انعطاف پذیر است، اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس واقعیت ها و نیاز جامعه و تقاضاهای جدید دانشجو می‌پذیرد و به فکر اشتغال آنها است.


سرپرست واحد استانی اردبیل با تأکید بر اینکه تحصیل در رشته های مهارتی و شغل محور ویژگی‌های متمایز کننده مراکز علمی کاربردی است، گفت: تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که هدفشان از تحصیل کسب توامان دانش و مهارت برای ورود قدرتمند به بازار کسب و کار است، انتخاب اول خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی پذیرش دانشجو دانشگاه جامع علمی کاربردی علمی کاربردی استان اردبیل مراکز علمی کاربردی استان مراکز علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی کارشناسی حرفه ای کاردانی فنی کد رشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی