Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته در دیدار مسئولان سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه‌ امام علی بن ابیطالب(ع) و مسئولان کمیته های ستاد گرامیداشت روز قشر که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: در مورد بسیج انسان با دنیای جدیدی آشنا می‌شود و اونس پیدا می‌کند، هر چند مسئله بسیج با توجه به شناختی که از تاریخ اسلام داریم مسئله نوظهوری نیست که به فرمان امام صادر شده باشد بلکه از عصر پیامبر مسئله بسیج و حرکت‌های مردمی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) به خاطر همسانی انقلاب ما با عاشورا و بعثت این حرکت مردمی و بدون چشم داشت مالی را در شرایط زمانی ما احیا کردند و با این احیاگری نشان دادند که خط مردم ما همان خط پیامبر است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای در زمان پیامبر با چشم گریان محضر پیامبر می‌آمدند و گریه می‌کردند که ما هیچ ابزاری برای رزم در محضر شما نداریم، پیامبر نیز این افراد را می‌ستودند و شاید احساس می‌شد که در آن دوره خاص تکلیفی بر دوش آنها نبوده است اما همیشه افراد همراه با پیغمبر بدون چشم موجب پیشبرد اهداف پیامبر می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت‌های مردمی بعد از پیامبر فراز و فرودهایی داشته است و در زمان امام علی(ع) نیز عده‌ای بودند که با عنوان دوستی وارد شدند اما در ادامه راه صبر و بردباری را از دست دادند و در میانه راه امام را تنها گذاشتند و به صف دشمنان پیوستند و جبهه‌ای مقابل امام تشکیل دادند و این نشان می‌دهد که بسیجی شدن یک مسئله مهم و بسیجی ماندن سخت‌تر از بسیجی شدن است.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه بسیجی بودن به داشتن لباس و پرونده بسیجی نیست، عنوان کرد: همه اقشار جامعه که به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) هستند بسیجی شمرده می‌شوند؛ امروز ما شرایط ویژه‌ای داریم و بسیج هم باید با توجه به این شرایط گام بردارد.

امام جمعه قم گفت: برخی از مسئولیت‌ها زمان نمی‌شناسد و هر روز بر دوش بسیجیان است اما مسئولیت‌هایی اقتضایی است و ما باید نیازهای جامعه و حساسیت‌های دشمن را ببینیم و متناسب با آن برنامه خود را تنظیم کنیم، نباید اینطور باشد که بسیج برنامه ۱۰ سال گذشته را در شرایط امروز دنبال کند، تغییرات اجتماعی به خوبی قابل مشاهده است و برنامه‌ها باید متناسب با این تغییرات، تغییر کند.

وی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین مسئولیت بسیج جهاد تبیین است و این سخن به این معنا نیست که جهاد تبیین بر دوش دیگر اقشار نیست هر چند جهاد تبیین هم یک پدیده جدید نیست بلکه از زمان پیامبر اسلام(ص) و دیگر انبیای الهی وجود داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیجیان به خاطر عقیده خود می‌جنگند و مبارزه می‌کنند، عنوان کرد: اکنون ما در دورانی زندگی می‌کنیم که گلوله‌ای شلیک نمی‌شود و ایران کشوری است که به برکت ایثار رزمندگان امن شده و دشمن چاره‌ای ندارد جز اینکه مقابل جمهوری اسلامی سکوت اختیار کند.

بیشتر بخوانید :

دغدغه‌های رهبری برای رابطه مردم با روحانیت «خیلی از کلیپ های جیغ زدن زنان ، ساختگی است» / امام جمعه اصفهان : روحانیون کجا سر مردم کلاه گذاشته اند؟! کجا خورده اند و در رفته اند؟! رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم : اگر روحانیت صحنه را رها کند ، افرادی خواهند آمد که به دین و دنیای مردم رحم نخواهند کرد

وی با اشاره به اینکه امروز دو دغدغه اساسی داریم که فقط متوجه بسیجیان نیست، گفت: ایستادن مقابل ابر قدرت‌ها و افرادی که به دنبال جنگ و خونریزی هستند نیازمند قدرتمندی است؛ امروز دشمن به خوبی می‌داند که در هجمه‌های خود شکست خورده است چراکه به دنبال براندازی نظام بودند اما به نتیجه نرسیدند هر چند همچنان فشار بر دوش مردم است و ما باید در کنار مردم باشیم و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنیم.

حسینی بوشهری از سازمان‌دهی رسانه‌های غربی برای تغییر باورهای مردم یاد کرد و افزود: دشمن خودش تحریم می‌کند اما مشکلات را به مسئولان نظام نسبت می‌دهد، در این شرایط خاص بصیرت مردم بیشتر از هر زمانی دیگر کارساز است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ادراک خود را به مردم جامعه منتقل کند، گفت: روحانیت، سپاه، بسیج و ارتش باید تلاش کنند تا به مردم کمک کنند و از طرفی مردم باید مراقب توطئه‌های دستگاه تبلیغاتی دشمن باشند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه نارضایتی شهروندان در هر جامعه‌ای اشکال متفاوتی دارد، تصریح کرد: دشمن با رسانه‌های خود به دنبال این است که آرامش را در کشور ایران از بین ببرد و در این راستا احساس آرامش را هدف گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین ینی بازگو کردن ابعاد پنهان و کمک گرفتن از تاریخ در این مسیر گفت: مبارزه با دشمن نیازمند یک عزم همگانی است.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1665229

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوزه علمیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی ایران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جهاد تبیین بر دوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم

فرمانه سپاه امام رضا (ع) در جمع اساتید دانشگاه‌های مشهد گفت: از مولفه‌های مهم قدرت در حاکمیت‌ها حوزه علم و فناوری است و دست اندرکاران این حوزه باید تمام همت و تلاش خود را در این زمینه معطوف کنند

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) که در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی  با تقدیر از جامعه دنشگاهیان و مجموعه بسیج دانشجویی در تشکیل اینگونه جلسات هم اندیشی گفت: ضروری است در تعامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سایر دستگاه ها، نقش مشارکتی خود را تعریف کرده و با بهره گیری از ظرفیت جلسات هم اندیشی این موضوع را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت ساختار‌ها در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور گفت: ما ۲ راه بیشتر نداریم. یا باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم. در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده ایم که هیچگاه تسلیم خواست و اراده دشمن نبوده ایم و در آینده نیز همینگونه خواهد بود.

سردار غیاثی تاکید کرد: باید قدرتمند باشیم. این قدرتمند بودن فقط در حوزه دفاعی و نظامی نیست. از مولفه‌های مهم قدرت در حاکمیت‌ها حوزه علم و فناوری است و دست اندرکاران این حوزه باید تمام همت و تلاش خود را در این زمینه معطوف کنند.


فرمانده سپاه امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که در حوزه دفاعی و امنیتی امروز سرآمد هستیم، خاطرنشان کرد: بین ایجاد امنیت و اقتدار امنیتی تفاوت دارد. ما علیرغم تهدیداتی که داریم، امنیت داریم. این اقتدار امنیتی است که به برکت حضور، ولی فقیه در جامعه است.

وی افزود: باید در سایر حوزه‌ها هم در جهت قدرتمند شدن تلاش کنیم.

سردار غیاثی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مجموعه بسیج در قالب بسیج دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها گفت: تلاش‌های مجموعه‌های بسیج در دانشگاه ها، در طول مجموعه مدیریت و رئیس دانشگاه است و هنر این است که اگر اقدامی انجام می‌دهیم، در تعامل با مجموعه مدیریت دانشگاه‌ها باشد و در اقدامات هم افزایی داشته باشیم.

در این جلسه «رسول نوروزی» فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی، حجت الاسلام «جواد مهدوی نسب» رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، «مسعود میرزایی شهرابی» رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، «محمود محمدزاده شبستری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، «محسن مرادی «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، «سید مولا خاتمی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، «حبیب الله تقی پور سهل آبادی» مدیر امور پردیس‌های دنشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، «محمدعلی رضایی کرمانی نسب پور» مسئول مجمع بسیج اساتید استان خراسان رضوی، «هاشم جلیلی صفریان» رئیس شورای هماهنگی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی منطقه ۹ کشور، «محمدعلی زنگنه اسدی» رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، «قاسم قاسمی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار و «فاطمه شوشتری» رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد شهید کلاهدوز قوچان نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود را در ارتباط با مسائلی از جمله تولید علم، ارتباط با صنعت، مسائل فرهنگی و اجتماعی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ... در تعامل دانشگاه با مجموعه سپاه و بسیج بیان کردند.

در پایان این جلسه نشان دانشگاه فردوسی مشهد در تقدیر از پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی به فرمانده سپاه امام رضا (ع) اهدا شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!