Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان با همکاری گروه‌های جهادی تخصصی این حوزه در مناطق کم برخوردار اقدامات حمایتی خود از کشاورزان و عشایر را ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی بختیاری مسئول قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در توضیح اقدامات این قرارگاه گفت: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های قرارگاه کشاورزی در حوزه کمک به معیشت کشاورزان و خانوار‌های کم برخوردار است، در این جهت طرح کشت گیاهان دارویی توسط این خانوار‌ها را آغاز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در استان مازندران ۳۰۰ هکتار زمین غیر قابل کشت برای کشت گیاهان دارویی با اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی آماده شده است، این زمین‌ها در اختیار ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانواده قرار خواهد گرفت تا بعد از طی مراحل آموزشی و با کمک گروه‌های جهادی در پاییز کشت را آغاز کنند.

بختیاری افزود: در استان خوزستان نیز ۱۰۰ هکتار زمین برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است تا در اختیار افراد کم برخوردار قرار گیرد.

مسئول قرارگاه کشاورزی عنوان کرد: در فصل آغاز کشت گیاهان دارویی، با حمایت بنیاد احسان ۱ میلیارد تومان سم، کود و بذر خریداری می‌شود و از طریق گروه‌های جهادی توزیع خواهد شد.

بختیاری در خصوص اقدامات این قرارگاه در حوزه دامپروری نیز گفت: با همکاری گروه‌های جهادی دامپزشکی، ۲۰۰ هزار راس دام تحت پوشش بنیاد احسان قرار گرفته اند، تا با اقدامات مناسب شاهد کاهش تلفات دام عشایر باشیم.

مهدی بختیاری اضافه کرد: در یکی از اقدامات برای کاهش تلفات دام کاروان سلامت دام به مناطق مختلف کشور اعزام شده است، دست آورد این کاوران تزریق ۶۰ هزار واکسن قانقاریا و توزیع ۲۰۰ میلیون تومان دارو بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد احسان گیاهان دارویی خانوار های کم برخوردار کشت گیاهان دارویی قرارگاه کشاورزی گروه های جهادی بنیاد احسان کم برخوردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی

محمد مهدی برومندی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه مشکلات منطقه میمند در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طی جلسات آتی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود.

او افزود: بخش کشاورزی امروز در نوک جنگ اقتصادی قرار دارد و اهداف دشمن سفر‌ها های مردم است همچنین کشاورزان سخت کوش ما غذای سالانه کشور را تامین می‌کنند همچنین بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات است.

برومندی با بیان اینکه استان فارس از لحاظ کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در این بخش بهای سنگینی را داده است، ادامه داد: ۱۲ درصد غذای کشور توسط استان فارس تامین می‌شود و ۳۶۰ هزار هکتار باغ و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغبانی، فارس را در رتبه اول باغبانی ایران قرار داده است که فرصت‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکخ همه باید با تعامل در حل مشکلات سهیم باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۲۶ میلیون تن محصول تولید می‌شود و سهم گیاهان دارویی نیز قابل توجه است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی سالیانه از مزارع کشورمان برداشت می‌شود و ۳۰ هزار هکتار زیر کشت گل محمدی بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فارس است و در میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی داریم که محصول بسیار ارزشمندی است.

او تاکید کرد: امروز گردش مالی دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار در زمینه گیاهان دارویی است که سهم کشور ما در این گردش مالی کمتر از ۱ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد باید به یک کشاورزی مدرن برسیم.

برومندی با بیان اینکه گیاهان دارویی پایه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قرار می‌گیرد، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد که فرصتی بسیار مغتنم است و ۳۶۰ گونه گیاه دارویی منطقه میمند دارد که می‌تواند هر کدام پایه دارو باشد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارت خانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وزارت خانه جهاد کشاورزی به سمتی می‌رویم که از مدرن‌ترین روش‌ها در اسانس گیری استفاده کنیم و ابر پروژه‌ای تعریف کردیم که عصاره بل کیفیت لازم را برای عطر تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد