Web Analytics Made Easy - Statcounter

شایعه گرانی بنزین، افزایش بیش از حد تقاضا، کمبود سوخت و تعطیلی چند جایگاه در روزهای گذشته، مردم شرق استان کرمان را برای تامین بنزین با مشکل روبه‌رو کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، شایعات مربوط به گرانی بنزین در شرق استان کرمان و تعطیلی چند جایگاه سوخت به علت کمبود بنزین به مشکلات عرضه بنزین در این منطقه دامن زد تا جایی که در روزهای گذشته شاهد صف‌های طولانی جلوی برخی از جایگاه‌ها بودیم به طوری که برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در شهرستان‌های شرقی حتی با کمبود سوخت روبه‌رو شده و مردم برای تامین بنزین با مشکل مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد برزنگ، فرماندار بم ‌با بیان اینکه یک شایعه فاقد استناد در شرق استان کرمان در روزهای گذشته باعث افزایش مراجعه به جایگاه‌های سوخت شد، اظهار داشت: افزایش مصرف بنزین در برخی جایگاه‌ها و اتمام سهمیه آن‌ها پیش از مدت زمان معمول موجب شد در برخی جایگاه‌ها صف‌های طولانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تلاش شد تا با بارگیری و تزریق به‌لحظه بنزین، مشکل در این منطقه برطرف شود و شرایط به حالت عادی بازگردد، تصریح کرد: در پی شایعه‌ای مبنی بر افزایش قیمت شاهد افزایش تقاضای بنزین در این منطقه بودیم تا جایی که حجم زیاد خودروها در جایگاه‌های سوخت باعث کمبود بنزین شد.

فرماندار بم با اشاره به اینکه برخی دیگر از نقاط استان کرمان نیز تحت تاثیر این شایعه قرار گرفتند، گفت: با بارگیری و تزریق به‌لحظه بنزین، مشکل در این منطقه برطرف شد و روال به حالت عادی بازگشته است.

3 متهم به فروش غیرقانونی و قاچاق گسترده سوخت در ریگان تحت تعقیب قضایی قرار گرفتنددرخواست توقف صدور و تمدید کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه/ 90 درصد بیمه‌گریزان موتورسواران هستند

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان نیز در ارتباط با این مشکل، اظهار داشت: مشکل در توقف عرضه سوخت در چند جایگاه بوده که به علت افزایش مصرف در آن‌ها حادث شده و پس از گزارش مسئولان محلی با فوریت، برنامه‌ریزی و بارگیری انجام شده است.

سید باقر نورالدینی با بیان اینکه مشکلی در تامین و انتقال سوخت در استان وجود ندارد، گفت: به دلیل افزایش بیش از معمول مراجعان به برخی از جایگاه‌های سوخت و افزایش تقاضا در شرق و برخی مناطق جنوب استان مشکلاتی در عرضه سوخت ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا باعث شد تا سوخت تعدادی از جایگاه‌ها زودتر از زمان معمول تمام شود، بیان کرد: تامین سوخت این جایگاه‌ها در اولویت قرار گرفت و با تزریق سهمیه بیش از معمول برای این مناطق، به تقاضای ایجاد شده، پاسخ داده شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به وجود حدود 34 جایگاه در شرق استان کرمان، گفت: در این مدت تنها چهار یا پنج مورد از جایگاه‌های شرق استان دچار مشکل شده بودند که بارگیری و عرضه بنزین برای آن‌ها انجام شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌‌های نفتی بم نیز گفت: از دیروز توزیع 210 هزار لیتر فرآورده بنزین در جایگاه‌های سوخت بم آغاز شده است و این کار ادامه دارد.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان شرق استان کرمان جایگاه های سوخت جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست

مسیح فرزانه گفت: متنوع کردن سبد سوخت کشور برای عبور از ناترازی ضروری است اما پیش از این باید زیرساخت مورد نیاز.شبکه سوخت ایجاد شود.

مسیح فرزانه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل بحران ناترازی انرژی در کشور گفت: استفاده از خودرو‌های هیبرید و برقی یکی از راهکار‌هاست اما در استفاده از خودرو‌های برقی، باید ابتدا به خدمات پس از فروش، زیر ساخت مورد نیاز و ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق در سال گذشته که در ۱۴۰۳ افزایش هم خواهد داشت توجه شود.

 

وی افزود: بررسی‌های من نشان می‌دهد اینگونه عمل نشده است، ما در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای برقی و هیبریدی یک آئین‌نامه نداریم؛ در رابطه با برق شرایط مشخص است و هیچ دورنمای مثبتی در این باره نمی‌بینیم و حتی مسؤولان امری که دایه‌دار واردات خودروهای این چنینی هستند گامی در راستای تامین برق آن بر نمی‌دارند.

 

فرزانه در ادامه افزود: تمام این اقدامات همانند یک زنجیره به هم متصل است و طبعا هر کدام را اگر تامین نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم. وقتی باید خودروی برقی وارد کنیم که در تامین انرژی آن دچار مشکل نشویم؛ در صورتی که جواب وزارت نیرو به وزارت صمت برای تامین انرژی خودرو‌های برقی شفاف بوده و اعلام کرده که ایجاد چنین شرایطی امکان پذیر نیست.

 

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: این مشکل را ما در سی ان جی کردن خودرو‌ها هم شاهد بودیم. مردم باید در صف‌های طولانیِ یک تا دو ساعته منتظر می‌ماندند تا بتوانند سوخت سی ان جی خودروی خود را تامین کنند.

 

وی گفت: باید از تمام سوخت‌ها برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده و نباید فقط به یک تا دو مورد سوخت بسنده کرد. تنوع بخشی به سبد انرژی مسلما می‌تواند بار را از دوش بنزین دارد و گامی در مسیر رفع ناترازی سوخت کشور برداشته شود. البته همانطور که توضیح دادم زیرساخت هم باید تامین شود.

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود