Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پنج میلیون زائر برای اربعین امسال پیش‌بینی شده، گفت: نزدیک به ۳۵ درصد از از زائران توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا می‌شوند و نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد از اعتبارات سازمان راهداری برای محورهای مواصلاتی عراق در نظر گرفته شده است.  

به گزارش ایسنا، نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور، امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست داریوش امانی -رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی هستیم و بحث ما ایمنی و خدمت‌رسانی به مردم است. نگاه دولت این است که تجهیزاتی فراهم کند تا تعداد زائران افزایش داشته باشند، ما پنج میلیون زائر برای اربعین امسال پیش‌بینی کردیم، با توجه به ظرفیت ۶۰ هزار مسافر هوایی و ۳۰۰ هزار مسافر ریلی، کمتر از ۱۰ درصد زائران دراین دو ناوگان است و مابقی در جاده‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ تنها ۳۳ درصد زائران با حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به مرزها جابجا شدند، پیش‌بینی ما این است که امسال ۳۵ درصد از زائران با حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به عتبات مشرف شوند. در سال ۱۳۹۸، ساماندهی روغن موتور و لاستیک به عنوان ابزار تشویقی در اختیار ما بود. اما امسال صمت، ابزار تشویقی را به راهداری نداد. برای اربعین امسال، ۸۰۰۰ دستگاه ناوگان مسافر جاده‌ای به بخش جابجایی زائران داده می‌شود. همچنین ۶۰۰۰ دستگاه ناوگان در اختیار کارخانجات ذیل وزارت صمت است که در حال مذاکره هستیم تا به این بخش منتقل شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه نزدیک به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهدرای به محورهای مواصلاتی عراق تخصیص یافته، گفت: کارهای عمرانی را در حال حاضر آغاز کردیم که تا یک هفته قبل از اربعین این اقدامات ادامه دارد. همچنین با توجه به گرمای امسال در مرزهای مهران و شلمچه نصب سایه‌بان و مه‌پاش در دستور کار است. گشت‌های راهداری نیز از یک هفته قبل از اربعین به‌صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حاضر می‌شوند.

۹۰ درصد اقتصاد جاده به این ۳۵ هزار کیلومتر راه اصلی بستگی دارد

امانی با بیان اینکه تصادفات در چند سال اخیر روند کاهشی در پی گرفت، اما اگر مراقبت نکنیم بار دیگر روند صعودی می‌شود، گفت: گله‌ی راهور از راهداری، خرابی راه، علائم ایمنی، گاردریل و دوربین‌هاست. ما ۲۲۱ هزار کیلومتر راه داریم که ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی و اصلی است، ۹۰ درصد اقتصاد جاده به این ۳۵ هزار کیلومتر بستگی دارد، طبق شاخص‌های جهانی سالانه چهار تا شش درصد هزینه راه را باید برای نگهداری از آن باید کنار گذاشت که ما این موضوع را در جلسه با کمیسیون عمران مجلس مطرح کردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته که وضعیت اقتصاد به تورم امروز نرسیده بود، کل درآمد ما به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید که ۴۰۰۰ میلیارد تومان آن برای نگهداری راه‌ها در نظر گرفته شد. امسال درآمدهای ما افزایش یافته اما هزینه‌هایمان هم افزوده شده است، به عنوان مثال هزینه روکش آسفالت که در سال ۱۳۹۵، ۱۶۰ میلیون تومان به ازای هر کیلومتر بود، امسال به کیلومتری ۲.۵ میلیارد تومان رسید، همینطور هزینه‌های گاردیل‌ و روشنایی؛ یا عوارض آزادراهی که افزایش یافت اما بلافاصله آن را برگرداندند. ما یا باید اعتبار برای نگهداری راه‌ها بگذاریم یا اینکه عوارض را افزایش دهیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ما به دنبال درآمد پایدار هستیم، اظهار کرد: ما پیش از این، ۱۵۰۰ نقطه پرحادثه داشتیم که تا سال ۱۴۰۰، بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و اکنون ۲۲۴ نقطه در دست اصلاح است. در نشست شورای عالی ایمنی اعلام کردیم اگر ۵۰۰۰ میلیارد تومان به ما داده شود، می‌توانیم یک ساله کل نقاط حادثه‌خیز را برطرف کنیم اما در شش ماهی که از جلسه گذشته، هنوز آن را اختصاص نداده‌اند.

امانی ادامه داد: ما امسال بحث قیر را هم داریم؛ سال گذشته در مجلس بحث اختصاص قیر به وزارت راه در نیمه دوم سال مصوب شد که در عمل استان‌های سردسیر را از دست دادیم و نتوانستیم تعمیر و نگهداری راه‌های این استان‌ها را انجام دهیم. برای امسال هم در قانون بودجه قیر رایگان به وزارت راه اختصاص یافت اما از اول فروردین تاکنون نتوانستیم اعتبار قیر تخصیصی را جذب کنیم و با گذشت پنج ماه از آغاز سال، دیروز نامه داده شد که بخشی از آن به سازمان راهداری داده شود. این در حالی است که اگر یک نقطه دست‌اندازی در جاده ایجاد شده اما اصلاح نشود، همان نقطه حادثه‌خیز خواهد شد.

درآمدهای تصویب‌شده جرائم به راهداری اختصاص نمی‌یابد

وی با بیان اینکه قوانین خوبی در زمینه راهداری وجود دارد که یا اجرا نمی‌شود یا اعتباری به آن تخصیص نمی‌یابد، گفت: در قانون مقرر شده که از محل جرائم، به راهداری درآمد اختصاص یابد، مطابق این قانون، سال گذشته باید ۱۶۰۰ میلیارد تومان از محل جریمه‌ها به سازمان راهداری می‌دادند، که ۳۰۰ میلیارد تومان آن مصوب شد؛ اما نهایتا ۵۰ میلیارد تومان به حساب راهداری دادند، اگر سازمان راهداری درآمدی نداشت، همین اقدامات جزئی اصلاح جاده‌ها را هم نمی‌توانستیم انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از بحران آب، بحران راه خواهیم داشت، گفت: آسفالت هم مثل بدن انسان است، اگر نقص کوچکی داشته باشد، ما می‌توانیم با یک قیرپاشی مختصر آن را اصلاح کنیم، اما اگر در زمان مناسب، این اصلاح را انجام ندهیم، با برف و باران این نقیصه بیشتر می‌شود و سال بعد باید با دو برابر هزینه، آن را اصلا ح کنیم.

امانی با بیان اینکه مسوولیت دیگر سازمان راهداری، پایانه‌های مرزی است، افزود: مدیریت متمرکز مرزها با سازمان راهداری است، همچنین در بخش ترانزیت مسوولیت داریم، ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده که ۹ هزار میلیارد تومان آن در حال اجرا است. هر چند سازمان راهداری در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای هزار میلیارد تومان سازمان راهداری حمل ونقل عمومی هزار کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی