Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و هیئت همراه با آیت الله اعرافی در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و هیئت همراه با آیت الله اعرافی در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

ناصر باقری مقدم، قائم مقام رییس بنیاد ملی نخبگان در این دیدار ضمن تاکید بر نقش نخبگان در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر توسعه نیروی انسانی فرهیخته و نخبه است ولی مشکلات زیر ساختی در این زمینه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم مشارکت نخبگان حوزوی و دانشگاهیان در حل مسائل اساسی کشور، افزود: بنیاد ملی نخبگان باید نقش آفرین باشد و ماده خام نقش آفرینی در عرصه علمی و دانش بنیان، دانشجویان، طلاب و اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه هستند که بایستی با فرایند توانمندسازی به ایفای نقش ایشان در تحقق اقتصاد دانش بنیان کمک کنیم.

باقری مقدم گفت: نداشتن شغل مناسب از مشکلات اساسی دانش آموختگان است که در این زمینه نیز بنیاد برنامه ریزی‌های مختلفی انجام داده است.

وی همچنین ایجاد فضای مثبت فرهنگی در کشور را خواستار شد و گفت: با تهیه و توسعه برنامه ها در رسانه های مختلف و انتشار آن با نقش آفرینی نخبگان، باید به امیدآفرینی در جوانان و ایجاد فضای پر امید و شاد فرهنگی همت گمارد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همچنین به توسعه مفهوم نخبگی اشاره کرد و افزود: توسعه گستره و شمول نخبگی در دست برنامه ریزی است و امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبارات مناسب از سوی دولت، از نخبگان عرصه های مختلف از جمله صنعت و کار آفرینی نیز حمایت کنیم.

وی یکی دیگر از مشکلات جامعه را عدم اهتمام و توجه ویژه به نخبگان برشمرد و افزود: در صورتی که منابع مالی مناسب و حمایت های معنوی از نخبگان توسعه یابد قطعا زوتر و بهتر خواهیم توانست تحولات اساسی در عرصه های مختلف ایجاد کنیم و فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند مدیریت تحولات کشور باید به دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی باشد را محقق کنیم.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم بیکاری نیروی انسانی حمایت نخبه دانشگاهیان دیدار و گفتگو حوزه های علمیه نخبه پروری فرهیختگان مشارکت نخبگان علمی آيت الله اعرافی بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان قائم مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با دادستان کل کشور اظهار کرد: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

وی قوه قضائیه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و افزود: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانون‌مدار و به هنجار شکل خواهد گرفت.

امام جمعه یزد بیان کرد: آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضائی به آحاد جامعه را ضروری دانست و گفت: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضائی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

ناصری انحصار به پشت میز نشینی یک مقام قضائی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضائی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی قانونی و انحرافی را دید، منشأ و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

کد خبر 747704

دیگر خبرها

  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند