Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:25:45 GMT

ترامپ بیش از ۳۰۰ سند محرمانه را به خانه‌اش برده بود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۱۸۹۸

ترامپ بیش از ۳۰۰ سند محرمانه را به خانه‌اش برده بود

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که به‌تازگی با یورش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به اقامتگاهش در فلوریدا جنجال‌ساز شده، در مجموع دست کم ۳۰۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده را نزد خود نگه می‌داشته است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ در ماه ژانویه حدوداً بیش از ۱۵۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده را به آرشیو ملی و اداره اسناد آمریکا تحویل داده بود و این در حالی است که مابقی اسناد یا در ماه ژوئن توسط نماینده او به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داده شده و یا در یورش اخیر اف‌بی‌آی به مارئه لاگو توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا در حال حاضر ۲۶ جعبه حاوی اسناد توقیفی از جمله ۱۱ مجموعه سند محرمانه که یکی از آن‌ها با برچسب «فوق محرمانه» از بقیه مجزا شده است را در اختیار دارد. گفته می‌شود این اسناد محرمانه شامل اسنادی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سازمان امنیت ملی و اف‌بی‌آی است.

مأموران اف‌بی‌آی هشتم آگوست (۱۷ مرداد) به مارئه لاگو یورش بردند و اسناد مذکور را در محل اقامت ترامپ توقیف کردند. بر اساس حکم تفتیشی که ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) در اختیار عموم قرار گرفته، تحقیقات درباره استفاده غیرقانونی از اطلاعات دفاعی، سرقت و از بین بردن اسناد صورت گرفته است.

 


نیویورک تایمز

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین دونالد ترامپ آمریکا اف بی آی محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا

مقامات ایالتی اعلام کردند گردبادی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) مناطقی را درنوردید و به چندین سازه آسیب رساند.

همچنین «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش داد نیروهای امدادی در حال ارزیابی خسارات طوفان هستند.

تاکنون مرگ یک تن در حوادث مرتبط با طوفان و گردباد تایید شده است. همچنین سه نفر دیگر مصدوم شده‌اند اما وضعیت آنها وخیم نیست.

گردباد علاوه بر خانه‌ها و پنج ساختمان دیگر را ویران کرده و منجر به قطعی برق نیز شده است.

طوفان های روز گذشته در پی گردبادهای دو روز قبل در ایالت اکلاهما رخ داد که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر شد.

به گزارش آناتولی، در اوایل هفته، گردبادهایی به «نبراسکا» و «آیووا» نیز رسیدند که منجر به کشته شدن یک تن و برجا ماندن خسارات گسترده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین