Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از پیگیری و بررسی قصورات احتمالی در پرونده قتل برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی خبر داد. 

شهرام کرمی امروز( اول شهریور) در نشستی خبری، با اشاره به حادثه قتل "برومند نجفی" محیط بان کرمانشاهی در روزهای گذشته، اظهار کرد: دستگاه قضایی در خصوص قصورهای احتمالی در این پرونده ورود کرده و پیگیریم که اگر در این رابطه زندان هم قصور داشته مشخص شود و با مقصرین برخورد خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در حادثه قتل محیط بان کرمانشاهی به نظر می رسد چند عامل در بروز این فاجعه تاثیر گذاشت که یکی از آنها فرهنگی است که در اکثر قتل ها، بویژه در منطقه غرب کشور وجود دارد که خانواده مقتول بدنبال این هستند که خودشان بدون توجه به قانون حقشان را از قاتل پرونده بگیرند. 

دادستان کرمانشاه یادآورشد: از طرفی در این پرونده فشار رسانه ای بیش از حدی روی پدر مقتول جهت اخذ رضایت بود، درحالیکه ظرفیت انسان هم حدی دارد و ممکن است دست به اقداماتی بزند. 

وی یادآورشد: بارها با پدر مقتول صحبت کردم و ایشان هم مدام از نحوه برخورد برخی افراد مشهور برای رضایت گرفتن گلایه داشتند و عنوان می کردند که این افراد بدون حتی یک عرض تسلیت فشار می آورند که باید رضایت بدهد. 

وی متذکرشد: پرونده مرحوم "برومند نجفی" یک پرونده معمولی بود که متاسفانه آن را حساس کردند، با اینحال پیگیر مشخص شدن قصور احتمالی هستیم. 

دادستان کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت یک زندانی سیاسی زن به نام "س. ح" در زندان کرمانشاه که در رسانه های معاند جوسازی هایی درباره شرایطش می شود، گفت: این زندانی زن، محکوم امنیتی است که در تهران محکوم شده، اما طبق قانون یک زندانی زمانی که در جایی غیر از محل سکونت یا تولد خود محکوم به زندان شود، می تواند درخواست انتقالی به زندان محل سکونت یا تولد خود را بدهد. 

وی با بیان اینکه پرونده اصلی این زندانی در تهران است و فقط در کرمانشاه زندانی است، گفت: وضعیت ایشان کاملا معمولی است و در بین سایر زندانیان هستند. چند باری هم شخصا ایشان را ملاقات کرده ام و هیچ مشکل جسمی، روحی و فشار درمانی روی ایشان نیست. 

کرمی در ادامه به پخش مستندی از قطع و خشک شدن درختان تاق بستان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این رابطه دستور بررسی داده ایم، چرا که قطع اشجار به شکل غیرقانونی و غیرضروری در آنجا رخ داده است. 

وی اضافه کرد: شهرداری به عنوان دستگاه متولی حفاظت از این درختان باید پاسخگو باشد و اگر کسی جرمی مرتکب شده با او برخورد خواهد شد و در صورت ترک فعل مدیران باید پاسخگو باشند. 

دادستان کرمانشاه همچنین درخصوص برخورد دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل دارند، عنوان کرد: علیرغم اینکه دست دستگاه قضایی برای اجرای این امر چندان خالی نیست، اما با چالش های قانونی هم مواجه هستیم که در این رابطه مجلس شورای اسلامی باید در قالب یک طرح آن را به تصویب برساند تا خلاء هایی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سکوت دستگاه قضایی در مقابل برخی حوادث هم گفت: گاهی حادثه ای رخ می دهد که اگر خبررسانی شود، باعث پیچیده تر شدن پرونده خواهد شد و مجرم آگاهتر خواهد شد و دستگیری او را سخت‌تر می کند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان کرمانشاه محیط بان برومند نجفی استانی اجتماعی محیط بان کرمانشاهی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

علی محبوب پور با حضور در زندان زرند، با تمامی زندانیان حوزه‌ی قضایی کوهبنان دیدار نمود و زندانیان، ضمن بیان مشکلاتشان، بصورت چهره به چهره با رییس حوزه قضایی کوهبنان، دیدار نمودند واز دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و مشاوره حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

علی محبوب پور، در این بازدید و رسیدگی قضایی که ۳ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان، و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در امور زندان و زندانیان برشمرد و مطرح نمود: حداقل در طی هر ماه یک مرتبه از زندان، بازدید داریم و ضمن بررسی عملکرد شعب حوزه قضایی، پیرامون پرونده‌های زندانی با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان هستیم و به تقاضا‌های آنان رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: زندانی و بازداشت نمودن، به عنوان آخرین گزینه در طی رسیدگی به جرایم نمی‌باشد و بر ما قضات لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان آخرین گزینه مد نظر قرار دهیم.

رییس دادگستری کوهبنان گفت: پس از این که حکم زندان را صادر شد این پایان کار قضایی نیست بلکه موضوع مهم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان می‌باشد، و بهتر است که پرونده‌های زندانی دار، روی میز ما قضات باشد و امور زندانی را مرتبا رصد شود چنانچه ندامت و پشیمانی از جرم انجام شده و انگیزه بازگشت به جامعه، را در فرد زندانی، مشاهده نمودیم، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام نماییم.

محبوب پور افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این قبیل، از امتیازات و ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند و این اقدام فقط وفقط برای حفظ آرامش و آسایش مردم می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد، هیچگونه اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

رییس دادگستری کوهبنان، پدر پایان گفت: از تمامی خیران، گروه‌های جهادی ونهاد‌های خیریه و خدمات رسان، درخواست می‌نمایم، تا نسبت به کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان