Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: سهم یک درصد شهرستان ماهنشان از درآمد معادن در سال ۹۸ نزدیک به ۸ میلیارد تومان و سال ۹۹ قریب به ۳۴ میلیارد تومان است که اگر این مبلغ اختصاص داده شود می‌توانیم بخشی از زیرساخت‌ها که در اثر تردد از بین رفته ترمیم و روکش آسفالت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل جزونقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان به‌لحاظ بهره‌مندی از منابع خدادادی، معادن و ذخایر طبیعی بسیار غنی است، اظهار داشت: جایگاه شهرستان ماهنشان با چنین منابعی بسیار فراتر از جایگاهی است که هم‌اکنون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهرستان ماهنشان ۴۸ معدن فعال وجود دارد، افزود: سالانه ۱.۵ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود که پراکنده بوده و در موقعیت‌های مختلف شهرستان قرار دارد بنابراین جابه‌جایی بار در محور‌های منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در این شهرستان ۹۰۰ کیلومتر مسیر ارتباطی وجود دارد که ۲۴۰ کیلومتر از آن خاکی بوده که عمدتا راه‌های روستایی را شامل می‌شود، گفت: در حال حاضر پروژه‌هایی از جمله تعریض جاده زنجان-دندی، آسفالت تعدادی از راه‌ها روستایی این شهرستان در دست اقدام است.

وی گفت: شهرستان ماهنشان یکی از مقاصد و مبدا‌های سفر‌های باری است بنابراین بر اساس ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده تا یک درصد از درآمد حاصل از فروش مواد معدنی به شهرستانی که معادن زیرساخت‌های آن را تحت تاثیر قرار می‌هد برای جبران خسارت اختصاص دهند.

جزو نقی تصریح کرد: در همین راستا پیگیری‌هایی انجام شده و در طول سال‌های ۹۸ و ۹۹ از یک درصد درامد معادن بخشی به حوزه راه اختصاص یافته که سهم شهرستان ماهنشان در سال ۹۸ نزدیک به ۸ میلیارد تومان و سهم سال ۹۹ قریب به ۳۴ میلیارد تومان است که اگر این مبلغ اختصاص داده شود می‌توانیم بخشی از زیرساخت‌ها که در اثر تردد از بین رفته ترمیم و روکش آسفالت کنیم با این وجود این موضوع در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در کنار فعالیت معادن در بحث اشتغال زایی و تامین نیاز‌های صنایع کشور امورات دیگر نیز رونق بگیرد، عنوان کرد: سعی بر این است تا در بین فعالیت معادن و مواد معدنی که استخراج می‌شود با وضعیت عمرانی و آبادانی روستاها و جاده‌ها یک تناسبی ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان ماهنشان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از بهسازی و روکش آسفالت محور ابهر_مرشون به طول ۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان خبر داد.

 علی اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به به‌سازی محور ابهر_مرشکن که یکی از مطالبات مردمی بود، اظهار کرد: سال گذشته ۵ کیلومتر اجرای عملیات بهسازی رویه و روکش آسفالت در محور ابهر _مرشون انجام شد و امسال نیز با پیگیری‌های مستمر و تخصیص اعتبار ۸ میلیارد تومانی، ۸ کیلومتر از این محور آغاز شد.

وی در ادامه افزود: برای بهسازی این محور جمعا ۵ هزار تن آسفالت با استفاده از ۸ دستگاه کمپرس و ۳ دستگاه غلطک جهت بهسازی روکش بکار گرفته شده است.

عطوفی با بیان این‌که نقش این محور در شهرستان بسیار فراتر از یک محور روستایی صرف است، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار مابقی این محور در اولویت قرار دارد.

رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان ابهر توضیح داد: لکه‌گیری راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، علف‌زنی، اصلاح شیب‌های شیروانی، قنو زنی محورها و تعریض محور آرامستان رضا به طول ۳ کیلومتر به صورت امانی در دست اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • پایش معادن شهرستان تفت