Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی کمپینی در «فارس من» خواستار رسیدگی به ماجرای قطع سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۱ اتوبوسرانی تهران شدند.

 در بیانیه این کمپین آمده است؛ از سال ۱۳۹۱ به منظور ارتقاء خدمات‌رسانی به شهروندان سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۱ در مجموعه ایستگاه‌های اتوبوس شهر تهران اجرا شد تا به طور دقیق شهروندان بدانند چه مدت زمانی باید برای رسیدن اتوبوس بعدی منتظر بمانند و شهروندان به وسیله پیامک باید کد ایستگاهی که در آن بودند را به این شماره ارسال می‌کردند تا پس از لحظاتی زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه به آن‌ها اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این راستا با هزینه‌های فراوان و سنگین تمام اتوبوس‌های شهر تهران نیز به سیستم GPS تجهیز شدند تا به طور دقیق مشخص شود که اتوبوس‌ها در چه فاصله‌ای از ایستگاه بعدی قرار دارند و با توجه به سرعت متوسط اتوبوس‌ها در آن مسیر، چه زمانی به ایستگاه می‌رسند.

در سال ۱۳۹۴ با اجرای موفقیت آمیز طرح یاد شده و استقبال مردم از آن که موجب اقبال عمومی به اتوبوسرانی شده بود؛ اپلیکیشن حمل و نقل عمومی تهران برای استفاده بهینه از خدمات ناوگان جابجایی مسافر در تهران راه اندازی شدکه این برنامه با امکان جستجوی نزدیکترین ایستگاه یا خط مورد نظر و تخمین زمان ورود اتوبوس و مترو، امکان مدیریت بهتر سفرهای درون‌شهری را به همراه داشت. که با استفاده از تلفن همراه یا رایانه مجهز به سامانه مکان‌یابی یا جی. پی. اس و فعال‌سازی سرویس دیتا، این برنامه به شما کمک می‌نمود تا علاوه بر مزیت‌های سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۱ با امکانات این اپلیکیشن نظیر نمایش اطلاعات نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس و مترو بر روی نقشه، نمایش جدول زمانبندی دوره‌ای حرکت اتوبوس‌ها، نمایش اطلاعات خطوط عبوری از ایستگاه‌های نزدیک یا انتخاب شده و… جابجایی‌های خود را در پایتخت به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

متاسفانه بعد از گذشت یک دهه از بهره برداری سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۱ یا شش سال از اپلیکیشن حمل و نقل عمومی تهران، در اواسط پاییز سال گذشته هر دو آن‌ها از چرخه خدمات رسانی خارج شدند و تنگناهای رفت و آمدی مردم بیشتر شد و شهروندان علاوه بر تحمل وضعیت فرسوده و معیوب اتوبوس‌ها، تعداد کم ناوگان و سرفاصله زمانی زیاد حرکت آن‌ها، خدمات دهی ضعیف، انحلال خطوط وعدم پوشش سراسر شهر تهران و… ظلم مضاعفی را در سرما، بارندگی، صبح یا شب تحمل می‌ککند و در حال حاضر نمی‌دانند آیا اتوبوسی در خطوط فعال می‌باشد یا تا چه زمانی منتظر رسیدن اتوبوس بمانند.

از طرفی دیگر باعدم اطلاع اتوبوسرانی از وضعیت اشتغال یا حرکت اتوبوس‌ها تعدادی از رانندگان بالاخص در بخش خصوصی در خطوط حاضر نمی‌شوند و با این اوصاف وضعیت استقبال از حمل و نقل عمومی در سال‌های اخیر بد بود که با این اقدام بدتر نیز شده است و افزایش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه افزایش ترافیک و گره‌های ترافیکی و آلودگی هوا و… قطعی بوده و تمامی زحمات و هزینه‌های صورت گرفته یا در حال انجام برای احداث معابر و پل‌ها، اصلاحات هندسی، خرید اتوبوس‌های جدید یا راه اندازی اتوبوس‌های دارای نقص فنی به هدر رفته و تبعات آن علاوه بر شهروندان، ضربه سنگینی به مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران وارد می‌نماید که انصافاً با روی کار آمدن آنان مردم امید زیادی به آن‌ها داشته و دارند.

با پیگیری‌های صورت گرفته از رسانه‌ها یا سامانه ۱۸۸۸، اتوبوسرانی در ابتدا منکر موضوع بودند و آن را رد می‌کردند که با کثرت انتقادات و شکایات، اختلال در شبکه‌های مخابرات آنهم بصورت مقطعی توسط شرکت واحد دلیل آن اعلام می‌شود که چون موضوع دائمی و در تمام نقاط شهر اتفاق می‌افتد و در همین لحظه قابل ارزیابی بوده و پاسخی از هر دو سامانه مذکور دریافت نمی‌شود، این دلیل نیز منطقی نبوده و نوعی توجیه است یا شرکت پشتیبان اپلیکیشن حمل و نقل عمومی تهران قطع اطلاعات وعدم ارائه آن توسط شرکت واحد اتوبوسرانی را علت غیر فعال شدن آن اعلام نموده که گویا اتوبوسرانی تهران بجای رفع مشکل کمبود اتوبوس و سر فاصله طولانی، سامانه اطلاع‌رسانی و زمان‌بندی را حذف می‌نمایند و این یعنی پاک کردن صورت مساله، و صددرصد این روند مورد رضایت شهروندان نیست.

لذا از شهردار جهادی تهران علیرضا زاکانی یا معاون حمل و نقل و ترافیک  شهرداری مجتبی شفیعی استدعا دارم موضوع را بررسی و علاوه بر راه‌اندازی مجدد سامانه‌های مذکور، با اخلال ایجاد کنندگان در خدمت رسانی به مردم در اتوبوسرانی و… برخورد و در خصوص ادامه کار این افراد سنگ‌انداز در امورات مردم تجدید نظر صورت پذیرد چرا که با تقویت این ناوگان از لحاظ کمی و کیفی علاوه بر خدمت به سایر اقشار جامعه، بزرگترین خدمت به اقشار محروم جامعه بوده و سرمایه گذاری و توسعه این بخش مهم‌ترین، پربازده‌ترین و عمومی‌ترین خدمت شهرداری تهران بوده و همه از آن با کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و… بهره خواهند برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتوبوسرانی سامانه پیامکی حمل و نقل عمومی راه اندازی اتوبوس ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد