Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان اصفهان از برخورد با با مسوولانی که با ترک فعل، تاسیس کمپ‌های نگهداری از معتادان را به تعویق انداخته‌اند خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری،افزود:  معتادان متجاهر از الزامات امر پیشگیری از وقوع جرم و ایمن‌سازی جامعه و مواد مخدر به‌عنوان یکی از مخاطرات جدی جامعه و نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: معضل اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل جرایمی چون سرقت و ریشهی بسیاری از ناهنجاری‌ها در خانواده‌ و اجتماع از مهم‌ترین چالش‌هایی است که جامعه را تهدید می‌کند.
رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: نوع نگاه به معتاد، باید نگاه به بیمار و مددجو باشد و با اتخاذ تصمیمات صحیح و اقدامات کارآمد موجبات حضور تاثیرگذار او در جامعه و خانواده را فراهم ساخت.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل، با سوداگران مرگ و فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر باید با قاطعیت برخورد شود، گفت: نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر را از الزامات امر پیشگیری از وقوع جرم و ایمن‌سازی جامعه دانست.

حجت‌الاسلام جعفری با تاکید بر این که فضای زندان‌ها باید به گونه‌ای باشد که اصلاح و بازپروری مجرمان در اولویت قرار گیرد؛ گفت: در شرایطی که جمعیت کیفری زندان‌ چندبرابر ظرفیت آن است امید به اصلاح و باز پروری مجرمان امری خلاف منطق است.

وی یکی از بهترین راهکارهای کاهش جمعیت کیفری، استفاده از نهادهای ارفاقی و صدور احکام جایگزین حبس دانست و در عین حال بر برخورد با مجرمان حرفه ای و سابقه‌دار در حوزه مواد مخدر و راهکارهایی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد.

سرقت میلیاردی تعمیرکاران قلابی از منازل مردم

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری اعضای باند سه نفره تعمیرکاران قلابی تاسیسات ساختمانی و کشف سه میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ حسین بساطی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل مردم به ویژه منازل نیمه ساز در شهر بهارستان اصفهان، موضوع شناسایی سارق یا سارقان این سرقت ها در دستور کار ویژه ماموران کلانتری این شهر قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان در پوشش تعمیرکار تاسیسات ساختمانی اعتماد شهروندان را به خود جلب کرده و پس از وارد شدن در منازل مردم از اقلام موجود تصویر برداری برداشته و سپس در غیاب ساکنان قفل منازل را تخریب و اقدام به سرقت اموال موجود در آن را سرقت می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: سرانجام ماموران با گشت زنی های هدفمند و هوشمندانه خود اعضای باندی که اقدام به این سرقت های می کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ بساطی اعضای باند مذکور را سه نفر عنوان کرد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد اموال مسروقه بسیار زیادی شامل دوچرخه، موتورسیکلت، شیرآلات ساختمانی، لوازم خانگی از قبیل جارو برقی، هود و سینک و دیگر وسایل کشف شده که ارزش این اقلام برابر ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان بالغ بر سه میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: از شهروندان ساکن در شهر بهارستان که منازل آنها طی چند ماهه اخیر مورد دستبرد قرار گرفته می‌خواهیم برای پیگیری پرونده شکایت خود و شناسایی اموال مسروقه کشف شده به کلانتری این شهر مراجعه کنند.

۸۰ تصادف جرحی در اصفهان به دلیل حرکت با دنده عقب

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به خطرات حرکت خودرو با دنده عقب در معابر شهری، از وقوع ۸۰ مورد تصادف جرحی به دلیل حرکت خودرو با دنده عقب در چهارماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: آگاهی و شناخت کامل رانندگان از علائم ترافیکی و دانستن معنا و مفهوم هر کدام و پیروی از دستورات و پیام های آن ها بی شک یکی از مهمترین عوامل ایمنی تردد در تمامی راه ها و به خصوص در بزرگراه ها و آزادراه ها می باشد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال هنگامی که وارد یکی از بزرگراه های داخل شهر می شویم باید خروجی های آن را به خوبی بشناسیم و قبل از رسیدن به محل مورد نظر، با استفاده از چراغ راهنما و رعایت حق تقدم عبور سایر وسایل نقلیه، در منتهی الیه سمت راست قرار گرفته و خودمان را برای عبور از خروجی بزرگراه آماده سازیم.

رییس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه  رانندگان باید در هنگام رانندگی به تابلوهای اخباری راهنمایی ( علائم پیش آگاهی جهت نما) توجه جدی داشته باشند گفت:  عده ای از رانندگان، وقتی از مقابل خروجی مورد نظر بزرگراه گذشته و یا به اشتباه وارد خروجی یک بزرگراه می شوند، ناگهان در میانه خروجی یا بزرگراه توقف کرده  و تصمیم به بازگشت می گیرند و با حرکت به صورت دنده عقب سعی می کنند به جای اولشان برگردند که البته این کار آنها بسیار خطرناک بوده و بروز تصادفات ناگوار را رقم می زند.

دستگیری ۵۲ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۵۲ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر با اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده توسط مامواران این فرماندهی خبرداد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ حسین بساطی در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور پیشگیری از جرائم و ایجاد محیطی امن و آرام برای شهروندان و به منظور ارتقای سطح امنیت عمومی درنقاط جرم خیز،آلوده و  پیشگیری از گسترش کانون های جرم، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در سطح کلانشهر اصفهان به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه در این طرح یک روزه، ماموران انتظامی  ۲۴ نفر از معتادان متجاهر را  دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد منتقل کردند افزود: همچنین  ۲۸ نفر خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و در بازرسی از آنها   ۳ کیلو و ۱۵۱ گرم انواع مواد مخدر که در بسته های کوچک و آماده برای فروش بودند به همراه آلات وادوات مصرف مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان  با اشاره به تحویل خرده فروشان مواد مخدر ه مرجع قضایی اظهار داشت:  پلیس با عزم جدی در راه برخورد با این آسیب اجتماعی وارد شده است و در این مسیر لازم است سایر سازمان های مسئول نیز پای کار آیند و به وظایف خود عمل کنند.

انهدام باند سارقان اموال ساختمان‌های نیمه ساز

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری  "از دستگیری اعضای باند سه نفره‌ای که اموال موجود در ساختمان‌های نیمه ساز را سرقت می‌کردند خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ علی صادقی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت آهن آلات و اموال موجود در ساختمان های نیمه ساز در شهر های گرگاب، گز و شاهین شهر  موضوع شناسایی سارق یا سارقان در دستور کارماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه قرار گرفت .

وی افزود: در این رابطه با تحقیقات انجام شده توسط ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان، و پس از جمع آوری سرنخ های موجود در محل های وقوع سرقت، ۳ سارق در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی  دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد : این ۳ سارق پس از شناسایی کارگاه های ساختمانی فاقد نگهبان به صورت شبانه و به وسیله یک دستگاه خودروی وانت پیکان اقدام به سرقت میلگرد و آهن آلات موجود در این ساختمان ها می کردند.

این مقام انتظامی از کشف  مقادیری اموال مسروقه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از مخفیگاه سارقان خبر داد و گفت:  متهمان که در مواجهه  با ادله و مستندات محکم پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند در نهایت به هشت فقره سرقت اموال ساختمان های درحال ساخت در سطح شاهین شهر و شهرهای مجاور اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

هفت خودرو در برخورد با یک دستگاه میکسر در اصفهان آسیب دیدند

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از برخورد یک دستگاه میکسر با هفت خودرو در چهارراه فرایبورگ اصفهان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه یک ساعت پیش و بر اثر بی‌توجهی راننده میکسر در کشیدن ترمز دستی خودرو رُخ داد.

وی اظهار داشت: در این حادثه یک دستگاه میکسر که در حال تخلیه بتُن  بود بدلیل بی توجهی راننده و نکشیدن ترمز دستی، خودرو خلاص و شروع به حرکت کرده است.

رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: بر اثر این بی‌احتیاطی به هفت دستگاه خودروی سواری پارک شده در آن محل خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه تصادف‌های رخ داده  همگی خسارتی بوده و مورد جرحی گزارش نشده است تصریح کرد: راننده میکسر در این حادثه مقصر شناخته شده است.

برچسب‌ها دادگستری معتادان متجاهر اصفهان انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری معتادان متجاهر اصفهان دادگستری معتادان متجاهر اصفهان انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان معتادان متجاهر استان اصفهان اموال مسروقه شاهین شهر اعضای باند ساختمان ها خرده فروش رییس پلیس مواد مخدر یک دستگاه دنده عقب نیمه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

سردار یحیی الهی  اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر و رهنمود‌های فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اهمیت طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، چندین مرحله عملیات ضربتی جداگانه با حضور عوامل انتظامی استان، در سطح حوزه استحفاظی اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۴۷ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر، ۳۳ سارق و چهار مالخر دستگیر شدند و ۲۳۵ کیلو و ۱۱۸ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار الهی گفت: ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توقیف چهار دستگاه خودروی سبک قاچاق بر (شوتی) و چهار دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه از دیگر اقدامات این طرح است.

وی گفت: در این طرح چهار نفر اراذل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی نیز دستگیر شدند، ۱۵۸ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینک شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان