Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به حمایت از فعالان صنایع دستی گفت: صادرات محصولات ۱۱ رشته صنایع دستی استان فاخر است که به کشورهای آسیایی و اروپایی افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، تولید محصولات صنایع دستی توسط هنرمندان استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم تولیدی، اشتغال‌زایی و صادراتی است که در این راستا حمایت ویژه‌ای از فعالان این عرصه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان صنایع دستی تولیدات فاخر و با ارزشی دارند که بازارهای مطلوبی در داخل و خارج از کشور دارد.

محصولات صنایع‌دستی استان بوشهر یک کالای فاخر و شناخته شده است که محصولات حصیری ، فرش‌بافی، نازک کاری، گلیم و گبه، ابریشم دوزی، عبا بافی، ساخت لنج سنتی تزیینی، زیورآلات سنتی و خوس دوزی از آن جمله است.

پرداخت تسهیلات کم بهره به فعالان حوزه صنایع دستی

در سال‌های اخیر تولید محصولات صنایع دستی افزایش داشته و سبب ایجاد مشاغل خانگی شده است که پرداخت تسهیلات به متقاضیان در توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعتبارات تبصره 16 برای حمایت از طرح‌های خرد اشتغال‌زایی و مشاغل ابلاغ و سهم استان بوشهر از این محل یک‌هزار و 446 میلیارد تومان تعیین شد.

اسماعیل سجادی‌منش پرداخت تسهیلات کم بهره به فعالان حوزه صنایع دستی را مورد توجه ویژه قرار داد و اظهار داشت: از محل تبصره 16 قانون بودجه فعالان حوزه صنایع دستی استان می‌توانند تسهیلات بانکی کم بهره دریافت می‌کنند.

وی محصولات صنایع‌دستی استان بوشهر را یک کالای فاخر و شناخته شده دانست و خاطر نشان کرد: 11 رشته صنایع دستی استان بوشهر فاخر است که نقش مهمی در عرضه به بازارهای داخلی و صادرات دارد.

راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی استان در منطقه پارس جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، از راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی استان در محل صنایع پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: با حمایت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خرید تضمینی محصولات صنایع دستی مورد توجه ویژه قرار گرفته است و نمایشگاه این محصولات راه‌اندازی می‌شود.

سجادی‌منش راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی فعالان این عرصه در آبان ماه امسال را یادآور شد و گفت: در راستای شعار امسال تولید، اشتغال آفرین و دانش‌بنیان ایجاد کارگاه‌های استارتاپی در حوزه صنایع دستی و هنری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به خارج شدن کارگاه‌های صنایع دستی استان بوشهر از حالت رکود خاطر نشان کرد: کارگاه‌هایی که غیرفعال شده بود با حمایت‌های ویژه اکنون به چرخه تولید بازگشته‌اند.

بازارهای آسیایی و اروپایی برای صادرات محصولات صنایع دستی استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، استفاده از ظرفیت بازارهای کشورهای آسیایی و اروپایی برای صادرات محصولات صنایع دستی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون تولیدات هنرمندان استان در حوزه صنایع‌دستی به بازارهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود که با کمک نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر برای صادرات به کشورهای دیگر آسیایی و اروپایی اقدامات مهمی انجام شده است.

مجتمع صنایع دستی کردستان فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل استان/ اشتغالزایی مستقیم 130 نفری8 میلیون دلار صنایع دستی از استان همدان صادر شدچه موانعی "صادرات صنایع دستی" را قفل کرده است؟!

سجادی‌منش جام جهانی قطر را فرصت مهمی برای صادرات صنایع دستی استان دانست و تأکید کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای صادرات محصولات صنایع‌دستی بوشهر استفاده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصولات صنایع دستی استان بوشهر صادرات محصولات صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی آسیایی و اروپایی حوزه صنایع دستی برای صادرات راه اندازی مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟