Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:02:11 GMT

تنها باغ وحش بدون قفس ایران در کرج

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۲۶۴۵

تنها باغ وحش بدون قفس ایران در کرج

ایسنا/البرز سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از ساخت مکان‌هایی در پارک محیط بان به منظور نگهداری از حیوانات گوشتخوار خبر داد.

رمضانعلی پور رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پارک محیط بان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در آن در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این پارک به صورت یک اکوپارک خاص حیات وحش در زمین‌های شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مساحت پارک محیط‌بان را حدود ۱۷.۵ هکتار ذکر و با بیان اینکه این پارک در تپه‌های حصار ساخته شده است، عنوان کرد: برای ساخت این پارک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حدود ۷۵ رأس از حیوانات علف خوار برای رها سازی در آن خریداری شده بود که در حال حاضر به دلیل قرارگیری در فصل زاد و ولد تعداد این حیوانات رو به افزایش است.

این مسئول ضمن تاکید بر این موضوع که برای نگهداری از این حیوانات از هیچ قفسی استفاده نشده، گفت: از ویژگی‌های پارک محیط‌بان این است که دارای برج‌های دیده بانی و همچنین دوربین‌های دوربرد برای دیدن حیوانات  و در حال حاضر ساخت مکان‌هایی برای حیوانات گوشتخوار نیز در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: پارک محیط بان همچنین مجهز به دو سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه بوده و تمامی الزامات یک پارک استاندارد حیات وحش در این پارک پیش بینی شده است.

پوررستمی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا دام ها از لحاظ بهداشت محیط و حفاظت مشکلی نداشته باشند، گفت: حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گامیش، گورخر ایرانی، شتر مرغ و لاما تعدادی از گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پارک محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، سجاد عباسی فشمی مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث که در حقیقت بهترین‌ها و برترین‌های این صنعت هستند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته و با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند دریافت رزومه از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویایی که در ترم‌های پایانی حوزه‌های مرتبط با صنایع سلامت یا تجهیزات پزشکی مشغول به تحصیل هستند، جهت تصدی چندین موقعیت شغلی مورد نیاز زیست بوم انجام شده و تاکنون صدها رزومه به دست ما رسیده که بررسی‌های اولیه و غربال آن در حال انجام است.

عباسی فشمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار، رویداد صدف جاب میت خواهد بود. هدف صدف جاب میت ارتباط و اتصال بین صنعت، دانشگاه و فناوری است، به نحوی که مصاحبه‌های استخدامی افراد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگانی که در قالب فردی یا در گروه‌های دانشجویی از ایستگاه کار بازدید می‌کنند، می‌توانند رزومه خود را برای سامانه صدف ارسال کنند. اما تنها تفاوت فرایند آنان این است که غربالگری و هماهنگی جلسات آنها پس از اتمام نمایشگاه اجرا خواهد شد. همچنین در محل غرفه برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی در حوزه سلامت داشته و هنوز مردد به انتخاب رشته هستند و نیز دانشجویانی که در ترم‌های ابتدایی هستند، مشاوره‌های شغلی و منتورینگ در نظر گرفته شده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، کارفرمایان و کارجویان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی می‌توانند به سامانه صدف به نشانی iranhealth۲۰۲۴.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090208 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث