Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی مهدیان، معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز از برگزاری جلسه کارگروه ساماندهی و بررسی وضعیت اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور خبر داد.

مهدیان گفت: یکی از رسالت‌های ستاد اقامه نماز شناسایی موانع و مشکلات اقامه نماز در جامعه می‌باشد، بر همین اساس اکنون که در آستانه اربعین حسینی هستیم، بر اساس مفاد ماده ۹۷ سند برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ماده ۶ بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور نسبت به تشکیل کارگروه ساماندهی و بررسی وضعیت اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کارگروه متشکل از دستگاه‌های اجرایی وزارت کشور، استانداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، وزارت نفت و شرکت بخش فرآورده‌های نفتی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد اقامه نماز می‌باشد.

سید علی مهدیان افزود: این جلسه به منظور اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور که تردد زوار اربعین در آن مسیر خواهد بود برگزار شد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در این طرح همه فضاهای اقامه نماز اعم از مسجد، نماز خانه، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، رستوران‌ها، مراکز عرضه سوخت بین شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارش آن از طریق فایل‌های الکترونیکی از طریق سامانه در اختیار کارگروه کشوری قرار می‌گیرد و بر اساس جمع بندی گزارشات، تحلیلی در دو بخش ملی و استانی انجام شده و با ارائه بازخورد به دستگاه مربوطه درخواست رفع مشکل صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بازه زمانی این طرح از دهه سوم مرداد ماه آغاز و تا یکم مهرماه، یک هفته بعد از اتمام مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

مهدیان در پایان یادآور شد: زائرین گرامی می‌توانند گزارشات خود را از طریق فرمت الکترونیکی و یا سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز با سرشماره ۱۰۰۰۰۱۷ و یا سامانه پیامکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شماره پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ و سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ سامانه ملی سفر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اختیار این کارگروه قرار دهند تا نسبت به بررسی و رفع آن اقدام شود.

کد خبر 5570451

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزارت کشور اربعین وزارت راه و شهرسازی اربعین حسینی قرآن سازمان تبلیغات اسلامی نشست علمی مسجد بنیاد هدایت انقلاب اسلامی ایران فعالیت های قرآنی محمدرضا حکیمی اربعین 1401 محرم 1401 تهران قرآن کریم کتاب عاشورا ستاد اقامه نماز اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مجید میراحمدی، معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: تجارت مرزی در ایام اربعین یک دقیقه هم نباید قطع شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای اتباع غیر ایرانی برای ورود و خروج از ایران به عراق نباید خارج از ستاد اربعین اتخاذ شود، گفت: آمار‌های ورود و خروج اتباع پاکستانی در سفر به عراق متناقض است، اما هر گونه تصمیم‌گیری یا صدور روادید برای آنان به دلیل گرمای بیش از حد هوا و ازدحام جمعیت باید خارج از استان خوزستان انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: گذرنامه عبور اتباع از ایران باید از مبدا در اختیار آنان قرار گیرد تا از مشکلات بعدی در ایران جلوگیری شود. نمونه‌های گذرنامه اتباع در وزارت کشور مشخص و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

میراحمدی با اشاره به ۵۲ محور در توافقات انجام شده در جلسه با نمایندگان عراق، ادامه داد: عزت و تامین امنیت و حفاظت از سلامتی زائرین ایرانی از اهداف ما در سال‌های قبل بود؛ که امسال نیز این اهداف دنبال می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: به دلیل کمبود منابع مجبوریم بر اساس اولویت‌ها و پروژه‌های اصلی اقدام کنیم.   مهمترین اقدام شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی مسیر اربعین است.

میراحمدی مبلغ پارک خودرو‌ها در پارکینگ‌های منتهی به مرز‌های خروجی کشور در ایام اربعین را روزانه ۳۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ، سقف مبلغ خواهد بود و سازمان شهرداری‌ها مسئولیت اجرای این مصوبه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه جلسات قرارگاه مشترک اربعین  استان‌ها با حضور نمایندگان عراقی برگزار خواهد شد، ادامه داد: طرف عراقی بودجه خوبی برای نصب دوربین و کنترل مرز‌ها و عبور و مرور زائران اربعین اختصاص داده است و استانداران نیز در جریان تصمیمات این ستاد قرار می‌گیرند.

میراحمدی به نرخ ارز اربعین اشاره کرد و گفت: قیمت دینار عراق که توسط بانک مرکزی برای اربعین اعلام می‌شود، متفاوت از ضوابط ارزی است که به تجار و بازرگانان تخصیص پیدا می‌کند. این ارز باید در چهارچوب ساز و کار کنترلی تعیین وضعیت شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین از توافق با طرف عراقی برای عبور کامیون‌های ترانزیت خبر داد و افزود: برای انتقال تجهیزات به عراق باید از کامیون‌های با پلاک ترانزیت استفاده شود. طرف عراقی پذیرفته است که مبلغ مربوط به کاپوتاژ را از رانندگان کامیون ایرانی در ایام اربعین دریافت نکند و برای تردد رایگان تریلی‌ها و کامیون‌های بخش خصوصی نیز باید با طرف عراقی مذاکره کنیم.

وی ادامه داد: پلیس راهور به مدت یک ماه از ۲۰ محرم تا ۱۵ صفر بر مبنای قوانین و مقررات و تاییدیه سه برگی اجازه تردد کامیون‌های حامل بار را صادر می‌کند.

میراحمدی در تشریح جزئیات ۵۲ محور توافق با طرف عراقی، افزود: طرف عراقی با همه آنها به جز موضوع اتوبوس‌های اربعین موافقت کرد. محور‌های توافقات برای روسای کمیته‌های ستاد اربعین ارسال می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه جلسات هماهنگی ستاد اربعین با طرف عراقی ادامه داد، گفت: از وزیر امور خارجه خواستیم ما را در مذاکرات بیشتر با طرف عراقی همراهی کند. عزت زائران برای ما اهمیت زیادی دارد. امنیت، سهولت و سلامت از اهداف اربعین سال گذشته بود امسال نیز دو هدف عزت و معنویت را به این اهداف اضافه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: عزتمندی زائران ایرانیِ اربعین نباید تحت الشعاع گران شدن دینار عراق قرار بگیرد؛ به همین منظور اگر از دوازدهم ماه صفر به بعد هیچ خدماتی از طرف دستگاه‌های دست‌اندرکار در امر اربعین به زائران ایرانی داده نشود، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، زیرا موکب‌ها به اندازه کافی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با انتقاد از سازمان حج و زیارت در موضوع اربعین، این سازمان را مسئول برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی دانست و گفت: با توجه به روندی که سازمان حج و زیارت در پیش گرفته است به نظر می‌رسد ایام اربعین، ایام استراحت دوستان است در حالی که تمامی خدمات تحت مدیریت این سازمان از جمله آشپزخانه‌ها و سایر امکانات باید در اختیار ستاد اربعین و زائران حسینی قرار بگیرد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: مسأله اربعین موضوع بسیار بزرگ و با اهمیتی است که باید با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام شود. اقشار مستضعف و کم درآمد به دلیل فقر نمی‌توانند غیر از ایام اربعین به زیارت عتبات عالیات بروند، بنابراین بر همه اعضای ستاد اربعین فرض است که بهترین خدمات را به این عزیزان ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی جزئیات پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی
  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه