Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاوسی در دیدار با فرماندار شهرستان بیرجند گفت: احداث خانه‌های هلال امری علمی و عملیاتی است که به ارتقای تاب آوری جامعه در برابر حوادث کمک می‌کنند.

او با اشاره به اینکه امروزه دنیا به سمت مدیریت سوانح جامعه محور حرکت می‌کند، افزود: جمعیت هلال احمر نیز در راستای اهداف خود باید از این مهم تبعیت کند چرا که در زمان وقوع حوادث خود مردم بهترین افرادی هستند که می‌توانند در زمان‌های طلایی به خودشان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه امر پیشگیری تکلیفی قرآنی است، ادامه داد: باید در راستای تبعیت از کتاب آسمانی زندگی در کنار بلایا را یاد بگیریم و همواره آمادگی لازم را داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه در کنار اهداف اساس نامه‌ای، امری حاکمیتی تحت عنوان امداد و نجات به جمعیت هلال احمر تکلیف شده است، عنوان کرد: انتظار داریم هلال احمر در خصوص تأمین منابع مالی در امر مدیریت بحران به صورت ویژه‌تر دیده شود.

کاوسی با بیان اینکه در حال حاضر پایگاه‌های جاده‌ای و تیم‌های واکنش سریع با توان نیرو‌های داوطلب فعال است، اظهار کرد: علی رغم اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری جمعیت هلال احمر باید مانند سربازان یک ارتش همواره آماده باشند، اما در کنار فعالیت‌های داوطلبانه نیاز به منابع و تجهیزات نیز وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در حوادث باید به مردم کمک کنیم و این مهم نیاز به تعامل بیشتر دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر دارد، بیان کرد: بر مبنای سند تحول در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به سمت امیدآفرینی که از اهداف نظام است، حرکت کنیم.

لزوم گسترش طرح‌های آگاه سازی در برابر حوادث

فرماندار بیرجند هم در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات گوناگون به مردم، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد و حمایتی با نیت خیرخواهانه است که توانسته در ادوار گذشته فارغ از کشمش‌های سیاسی، استقلال و رسالت کاری خود را در راستای حمایت از مردم آسیب دیده به خوبی انجام دهد.

 فاضلی فرد با اشاره به اینکه هلال احمر یک مجموعه خوش نام و مورد اعتماد است، افزود: یکی از اصول انقلاب اسلامی مردم محوری است چراکه مردم اگر پای کار باشند تمام غیرممکن‌ها ممکن می‌شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه امروز رویکرد‌ها در تمام دنیا به سمت پیشگیری می‌رود، گفت: باید از خطر پرهیز و مردم را در مقابله با حوادث به آگاهی لازم برسانیم تا بتوانند هوشمندانه از خود دفاع کنند.

او تاکید کرد: امروز باید آسیب‌ها و خطرات را به حداقل برسانیم و جامعه را در مقابل حوادث مصون سازی کنیم.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز نگاه ویژه و مطلوب از سوی مرکز کشور به شهرستان بیرجند حاکم نشده است، بیان کرد: شرایطی که انتظار داریم یک مرکز استان از آن برخوردار باشد، در اغلب حوزه‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه گاهی بر اساس حساسیت‌های منطقه‌ای اموری اتفاق می‌افتد که به نفع مردم نیست، افزود: خدمات باید به گونه‌ای ارائه شود که جامعه وسیع‌تری از مردم را پوشش دهد.

فاضلی فرد گفت: مجموعه هلال احمر را در حد توان کمک خواهیم کرد چرا که کمک به هلال احمر به هیچ عنوان صرف هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است

حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان گفت: هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمندان، ارتقای سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف جمعیت هلل احمر است و برنامه ها و اقدامات جمعیت در این راستا تعریف شده است.

او با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه، امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را از مصادیق مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کنونی دانست و گفت: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور است. با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی، آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ دینی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر را از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال عنوان کرد.

او ادامه داد: در این راستا در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را عامل پیروزی آنان در آینده عنوان کرد.

او با بیان اینکه جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به جنایت‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نمونه آشکار ضدیت با آزادی بیان در این کشورهاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه برای آنها هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی این مردم در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان