Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجا که سریال «خاندان اژدها» ماجرا‌های ۲۰۰ سال قبل از وقایع «بازی تاج و تخت» را روایت می‌کند، خوب است چند شخصیت درخشان سریال اصلی را به یاد آوریم.

به گزارش همشهری به نقل از independent، سریال «خاندان اژدها» پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره به مرحله پخش رسید. سریالی که ماجرای ۲۰۰ سال پیش از وقایع سریال «بازی تاج و تخت» را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل مهم‌ترین شخصیت‌های این سریال را مرور می‌کنیم.

برخی از آن‌ها در طول فصل‌های سریال تغییرات زیادی کردند، مانند سانسا استارک (با بازی سوفی ترنر)، که از یک نوجوان دردسرساز به حاکم جنگ‌زده وینترفل تبدیل شد.

بعضی دیگر شخصیت بهترین شرورانی را که تا به حال بر صفحه تلویزیون نمایش داده شده‌اند، بازی کردند؛ شاه جافری باراتیون (با بازی جک گلیسون) شاید بهترین نمونه آن‌ها باشد.

گروه بعدی آن دسته از شخصیت‌هایی بودند که فقط برای یک یا دو فصل حضور داشتند، با این حال تأثیر زیادی در روند ماجرا‌های سریال داشتند. شاید بهترین نمونه آن‌ها اوبرین مارتل (با بازی پدرو پاسکال) در فصل چهارم سریال Game of Thrones باشد که به‌سرعت قبل از اینکه مرگش در سریال فرا برسد، محبوبیت زیادی در میان طرفداران پیدا کرد.

بیش از ۴۰ شخصیت اصلی و ده‌ها شخصیت دیگر از سریال Game of Thrones وجود داشت. در این مطلب به ده شخصیت اول این سریال بر اساس رتبه‌بندی ایندیپندنت می‌پردازیم.

۱۰. برین تارث با بازی گوندولین کریستی

برین یکی از جنگجوترین‌هاست. زندگی او در این سریال صرف محافظت از افرادی مانند رنلی باراتیون، کاتلین استارک و جیمی لنیستر شده است، که چرخش جالبی ایجاد کرد، زیرا او را در تضاد با وفاداری‌اش قرار داد.

۹. پیتر بیلیش با بازی آیدان گیلن

بدون پیتر بیلیش بازی تاج و تخت اصلا وجود نداشت. کسی که جان آرین را به قتل رساند و دسیسه‌های بسیاری راه انداخت. او هر چقدر هم که باهوش بوده باشد، سرانجام مغلوب شاگرد خودش، سانسا استارک، می‌شود.

۸. سانسا استارک با بازی سوفی ترنر

سانسا شاید جالب‌ترین قوس داستانی را در میان شخصیت‌های ترونز داشته است. در آغاز او یک نوجوان آزاردهنده کلیشه‌ای بود که به‌تدریج به یک قاتل خونسرد تبدیل شد که قادر به نگه داشتن وینترفل و پیشی گرفتن از حتی پیتر بیلیش بود.

۷. آریا استارک با بازی میسیا ویلیامز

آریا استارک، مسلما بهترین شخصیت چند فصل اول بود؛ و نیز حضور درخشانی در فصل هشتم سریال داشت.

۶. سندور کلیگین با بازی روری مک کان

سندور کلگین در نبرد‌های بلک‌واتر و وینترفل شرکت کرد و نقش کلی او در سریال محافظت کردن از سانسا و آریا استارک بود و در نهایت در نبردی سخت با برادرش گرگور کلگین کشته شد. او در نبرد در وینترفل با ارتش نایت کینگ حضور داشت و یکی از رهبران اصلی بود که به کمک آریا استارک رفت تا بتواند نایت کینگ را بکشد.

۵. جافری باراتیون با بازی جک گلیسون

هیچ شخصیتی به اندازه جافری مورد نفرت هواداران قرار نگرفت. کار‌های شیطانی و رفتار مشمئزکننده او در چهار فصل اول سریال باعث این نفرت شد. هرگز نمی‌شد فهمید که قرار است چه اتفاقی بیفتد: آیا او قرار بود سر شخصیت مورد علاقه‌تان را ببرد یا شروع به گریه کردن برای مادرش کند.

۴. کاتلین استارک با بازی میشل فیرلی

بانوی وینترفل، کاتلین استارک، پس از بریدن نابهنگام سر شوهرش، ند (شان بین) در پایان فصل اول، رهبر افتخاری سریال شد که توانست رویداد‌های مختلف را کنترل کند.

۳. جیمی لنیستر با بازی نیکولای کوستر والداو

فروتنی شخصیت جیمی لنیستر برادر لنیستر - پادشاه قاتل - در چند فصل آخر سریال، او را از یک شخصیت بد تبدیل به کسی کرد که توانست به قلب مخاطبان راه پیدا کند.

۲. تیریون لنیستر با بازی پیتر دینکلیج

تیریون که به خاطر مرگ مادرش سرزنش شده بود و به خاطر کوتوله بودن از او متنفر بود، در ابتدا برای فراموشی دردهایش به مشروب روی آورد. با این حال، تیریون دارای هوشی قدرتمند بود که توانست بر سرسخت‌ترین دشمنان غلبه کند. مهم‌تر از همه اینکه تیریون علیرغم اینکه بار‌ها و بار‌ها مورد خیانت و طرد شدن قرار گرفته بود، فداکارانه فقط بهترین‌ها را برای مردم وستروس می‌خواست و یک قهرمان واقعی بود.

۱. سرسی لنیستر با بازی لنا هدی

ملکه دیوانه، تنها بر تخت آهنین. سرسی در طول هفت فصل، مرگ سه فرزندش را دید، برادرش را راند، کلیسایی را منفجر کرد که دوجین شخصیت مهم درون آن قرار داشت و مرگ شوهرش (شاه رابرت) را ترتیب داد. چندین بار نقشه قتل برادر دیگرش (تیریون) را کشید. به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌هایی که تاکنون در تلویزیون ظاهر شده است، نمی‌توان جایگاه او را به عنوان بهترین شخصیت تاج و تخت تا به امروز انکار کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازی تاج و تخت بازی تاج و تخت آریا استارک ترین شخصیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوسمار ویرا که در مصاحبه تلویزیونی خود نشان داده بود هنوز به مرز پختگی کامل نرسیده در اراک هم به جز یک مورد تعویض‌های خوبی را انجام نداد و در نهایت نتوانست تیمش را به خوبی مدیریت کند. اینکه پرسپولیس دو بار در جریان مسابقه کامبک می‌خورد اصلاً اتفاق خوبی نیست آن هم برای تیمی که هنوز صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر است.

از شایستگی‌های آلومینیوم اراک هرچه بگوییم کم گفته‌ایم و این تیم به معنای واقعی کلمه هنر خود را با حذف پرسپولیس نشان داد. حتی اگر آلومینیوم در ضربات پنالتی شکست می‌خورد می‌شد بار‌ها و بار‌ها در مدح این تیم مطلب نوشت، اما پرسپولیس در اراک نشان داد که با وجود بازیکنان با تجربه‌ای که دارد مشکلاتش زیاد است و حالا باید دید آنها مقابل سپاهان در بازی فینال گونه چهارشنبه چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند؟

پرسپولیس در اراک دوبار کامبک خورد و نتوانست برتری ۲ بر صفر و ۴ بر ۲ را حفظ کند که این مسئله اصلاً برای اوسمار ویرا و شخصیت تیمی پرسپولیس خوب نبود. آنها در خط دفاعی و در ساختار دفاعی بسیار شکننده ظاهر شدند و ویرا هم که از بدو حضور به عنوان سرمربی پرسپولیس خوب کار کرده در اراک نشان داد که هنوز یک مربی پخته و با تجربه نشده و باید درس‌های زیادی را بیاموزد. 

وقتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک به ضربات پنالتی کشید خبری از مهدی ترابی، اورونوف، آل کثیر و عبدالکریم حسن در میدان نبود در حالی که شاید حضور یکی از این نفرات در ضربات پنالتی می‌توانست سرنوشت را عوض کند. امیررضا رفیعی هم با وجود چند توپ خوبی که مهار کرد نشان داد که هنوز خام است و البته دروازه‌بان پنالتی گیری هم نیست در حالی که شاید اگر علیرضا بیرانوند درون دروازه بود اصلاً کار به ضربات پنالتی نمی‌کشید و یا حداقل در این ضربات شرایط تغییر می‌کرد. در بازی با آلومینیوم عیار رفیعی گلر جوان پرسپولیس مشخص شد و بی دلیل نبود که افشین پیروانی بعد از یکی از چهار دیدار قبل به خاطر غرور این بازیکن در زمین بر سر او فریاد زد و رفیعی را به رختکن فرستاد چون مشخص بود که در مورد این گلر جوان بزرگنمایی صورت گرفته است.

با تمام این اوصاف حسرت خوردن کمکی به پرسپولیس نمی‌کند. آنها مثل استقلال از جام حذفی کنار رفته‌اند و باید به ۶ فینال آینده در لیگ برتر از جمله بازی فوق العاده حساس مقابل سپاهان فکر کنند. آبی و قرمز رقابت در جام حذفی را به تیم‌های شهرستانی واگذار کردند و حالا باید به نبرد جذاب خود در لیگ برتر ادامه بدهند جایی که پرسپولیس باید با سپاهان پر مهره بازی کند و استقلال در جهنم تبریز به مصاف تراکتوری برود که خود با زحمت فراوان در جام حذفی از سد ذوب آهن عبور کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • سقوط بدترین تیم تاریخ از لالیگا!
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان
  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!