Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@11:23:47 GMT

شاخص کل در نخستین روز از شهریور سبز پوش شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۳۰۵۸

شاخص کل در نخستین روز از شهریور سبز پوش شد

امروز یک شهریور شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۹۸۲ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۷۴ واحد متوقف شد.

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت:بازار امروز بر مبنای تک سهم‌ها چرخید و بعد از مدت‌ها روندی مثبتی داشت خبر اصلاح اساسنامه پالایش یکم و دارایکم و اخبار سیاسی حاضر در بازار سبب رقم خوردن روند مثبت امروز بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم دو هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «نوری» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خساپا»، «خود رو» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۵ هزار و ۲۸ واحدی روی پله ۴۳۱ هزار و ۴۷۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۸۵۰ میلیارد سهم به ارزش دو هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۵۱ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۱۴۲ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرابورس به تعداد یک هزار و ۵۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۶۱ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فملی، نوری، فارس و به ترتیب با ۱۰۵۹.۹۹، ۸۸۷.۲۱ و ۶۱۷.۰۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فارس، فولاد و شستا به ترتیب با ۷۷۸.۳، ۵۶۱.۷۹ و ۳۱۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های آریا، فرابورس و فغدیر به ترتیب با ۲۶.۱۸، ۸.۱۲ و ۷.۶۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کگهر، توسن و زاگرس به ترتیب با ۶.۸، ۲.۵۹ و ۱.۵۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۴۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ونیرو، غشان و کالا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های و اعتبار، فنورد و شد و ص بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فرابورس، اوان و کتوکا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت توسن، ولشرق و فگستر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

افران، فرداو همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، صمعاد ۲۱۲ و فردا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۱۰۷، اعتماد، و ثبات بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۱۰۷، اراد ۱۰۹ و اعتماد در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، صنفت ۰۳۱۲۲ و همای بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا،‌های وب ۲ و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۱۱۰۴، اراد ۵۹۴ و اراد ۱۰۹۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فجهان، دی و وهامونح بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران واحد بیشترین تاثیر جای گذاشتند بیشترین افزایش میلیارد تومان بورس تهران بیشترین ارزش تجربه کردند کاهش قیمت سهام شرکت شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار ویدیویی نوشت: در تحلیلی گفتم؛ با درآمد ۳۵ میلیارد دلاری نفت، ثبت تورم ۵۰-۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول نمی‌باشد و دولت نمی‌تواند ژست مبارزه با تورم بگیرد!

بلافاصله دستور تخریب صادر شد که زمان شما چنین بود و چنان…

میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟

یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است!

درحالیکه از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، جمع این رقم، ۵۱۹ همت بوده است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • رونمایی از نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود