Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی طاهری در مراسم قدردانی از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری شیراز با اشاره به اینکه اعتماد به سختی به‌وجود می‌آید و بسیار ساده و سهل از دست می‌رود، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه یک کشور است و آنچه که در کشور به عنوان این سرمایه معرفی می‌شود حفظ اعتماد و حمایت در میان توده‌های مردم است و اگر این اتصال خدشه‌دار شود در حقیقت به اصل سرمایه اجتماعی آسیب وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معتقدم یکی از نقش‌های اصلی حفظ انسجام این سرمایه اجتماعی را خبرنگاران و جامعه خبری ایفا می‌کنند، گفت: امروز ما با انبوهی از اخبار تأیید شده و نشده مواجه هستیم که می‌تواند سبب اعتماد و عدم اعتماد از آنچه که صحت دارد یا ندارد، بشود. این بافت اجتماعی و یکپارچگی که در جامعه آن را به نام سرمایه اجتماعی می‌شناسیم نباید دچار اشکال شود.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: از سوی دیگر شجاعت، صداقت و صراحت به خرج دادن و موقع‌شناس بودن از ویژگی‌های یک خبرنگار است و خبرنگاران همچون سربازانی هستند که در جبهه رسانه مشغول خدمت هستند.

در این نشست همچنین محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز ضمن گلایه از اینکه متأسفانه مدتی است رسانه‌ها ارتباط کمتری با مردم دارند، گفت: این موضوع را می‌توان حتی در برنامه‌های صدا و سیما نیز مشاهده کرد که ۹۹ درصد محتوایی که پخش می‌شود مربوط به مسئولان است و مردم کمترین فرصت را برای انتقال پیام خود دارند.

او اظهار کرد: طرحی در شورا تحت عنوان محله و مسجد محوری در حال اجرا است و اگر این طرح تقویت شود می‌توان مردم سالاری دینی را از پایین به بالا و آنچه که به عنوان دموکراسی عنوان می‌شود، شاهد بود.

هاجری اضافه کرد: باید وضعیت به گونه‌ای پیش رود که مبنای تصمیمات، دستورالعمل‌ها و مصوبات شورا مطالبات ویژه درخواستی و حقیقی مردم باشد.

کد خبر 5570933

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی طاهری روز خبرنگار شورای شهر شیراز بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی دولت سیزدهم سرمایه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: مستند سازی و تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام بوده و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، مساعدت در این امور در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار خوبی برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان از اولویت‌های کاری ما در استان سمنان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط با کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، قبل از برگزاری کنگره برای بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 748457

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی