Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@21:03:49 GMT

بیانیه مصر درباره نشست سران ۵ کشور عربی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۳۴۴۶

بیانیه مصر درباره نشست سران ۵ کشور عربی

 

به گزارش تابناک از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در فرودگاه شهر “العلمین” واقع در شمال غربی این کشور از رهبران چهار کشور عربی امارات، بحرین، اردن و عراق استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است، رئیس جمهور مصر با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات، عبد الله دوم، پادشاه اردن، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در فرودگاه العلمین دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، عبد الفتاح السیسی در یک “نشست برادرانه ویژه” به میهمانان خود خوش‌آمد گفت.

رئیس جمهور مصر تقدیر و تشکر رهبری و ملت مصر از پیوندهای تاریخی مستحکم میان کشورهای عربی را ابراز داشت.

سران پنج کشور عربی در این نشست تقویت روابط دوجانبه و ارتقای سطح همکاری میان این کشورهای عربی را مورد بررسی قرار دادند و در خصوص بهره برداری ایده‌آل از همه عرصه‌های موجود برای تقویت همکاری فیمابین تبادل‌نظر کردند.

روز یکشنبه محمد بن زاید وارد العلمین شد و با رئیس جمهوری مصر دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار بر اهمیت وحدت میان کشورهای عربی و مقابله با چالش‌ها تاکید کردند

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین ریاست جمهوری مصر حمد بن عیسی آل خلیفه عبد الفتاح السیسی محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند