Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@12:34:03 GMT

چهل و سومین شماره نشریه «سرو» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۳۶۱۰

چهل و سومین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «گام به گام به سوی تمدن اسلامی» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، چهل و سومین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان « گام به گام به سوی تمدن اسلامی » منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «راهیان»، «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان»، «ترجمان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است.
در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم دکتر علی اصغر جعفری با تیتر «اربعین شگفتی ساز» منتشر شده است.
در بخش یادمان سرو ، در یادداشتی با عنوان «خانه پدری»، خانه موزه آیت الله طالقانی (ره) در شهر طالقان را معرفی کرده است. در قسمت دیگری از یادمان سرو، در یادداشتی به قلم علی بدرخانی ، به معرفی موزه وقایع جنگ بزرگ(موزه پرون) پرداخته است.
در فصل راویان این شماره از نشریه سرو، در گفت وگویی با «فتاح غلامی»،از کارشناسان تاریخ معاصر ایران،نگاهی به چگونگی شکل گیری نهضت آزادیستان و ارتباط آن با نهضت مشروطه داشته است.در این بخش همچنین در مقاله ای با عنوان «جنایت و خیانت» مروری بر کارنامه منافقین در شهریور خونین سال 60 دارد. نگاهی به نقش بانوان استان کرستان در دوران جنگ تحمیلی از دیگر بخش های راویان است.
در قسمت دیده‌بان، در گفت و گویی با «فرهاد قائمیان» بازیگر مطرح سینما  به بررسی آثار ساخته شده در حوزه  دفاع مقدس، خصوصا کارهای مرحوم ملاقلی پور پرداخته است. نگاهی به فیلم تیرباران، اثر تحسین برانگیز در مورد زندگی مبارزاتی شهید اندرزگو و گذری بر شعر عاشورایی پس از انقلاب اسلامی از دیگر بخش های دیده بان است.
در ادامه این نشریه و در بخش‌های گفتمان سرو، پرسمان سرو، راهیان سرو و ترجمان سرو به موضوعاتی همچون بررسی  پیاده روی اربعین«بزرگترین اجتماع مردمی جهان در مسیر سیدالشهدا(ع)»، ظرفیت های تمدنی اربعین، ناگفته هایی از روزهای نخستین جنگ تحمیلی، قدرت پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، چرایی حمله انگلیس و شوروی به ایران در زمان جنگ جهانی دوم و سرنوشت امام موسی صدر پرداخته شده است.
گفتنی است نشریه سرو با مدیرمسئولی و سردبیری «علی اصغر جعفری» در ۱۲۰صفحه، از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر می‌شود.
لازم به ذکر علاقمندان به تهیه فایل کامل و بخش‌های جداگانه نشریه سرو، می‌توانند با مراجعه به سایت https://www.magiran.com/magazine/about/8155 نسبت به خرید این ماهنامه اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ماهنامه سرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماهنامه سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشریه سرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی

مراسم سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی عصر امروز با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074996 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد