Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:40:10 GMT

ذخیره علمی دانشجویان امروز در تاریخ ایران بی‌سابقه است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۳۹۶۶

ذخیره علمی دانشجویان امروز در تاریخ ایران بی‌سابقه است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شمسی‌پور ظهر سه شنبه در آیین افتتاحیه بیست و هفتمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران که در دانشگاه زنجان برگزار شد، به اهمیت این سمینار در رشد شاخه شیمی تجزیه سطح کشور اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا متاسفانه سمینار به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جایگاه علوم پایه انسان‌سازی بوده و دانشمندان گذشته نیز عمدتاً ماندنی بوده و در علوم پایه فعالیت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر انجمن شیمی ایران کمیته‌های مختلف علمی موفقی دارد و به لحاظ برگزاری سمینارها و توجه بیشتر به این علم اقدامات موثری در دست انجام است، خاطرنشان کرد: سال ۲۰۲۲ از سوی سازمان ملل، یونسکو به عنوان سال جهانی علوم پایه پیشنهاد شده و این امر بسیار مهم و نخستین‌بار است که علوم پایه و جایگاه آن کنار هم مشخص شود و می تواند چراغ راهی برای توجه بیشتر به این علوم باشد.

وی از برگزاری اکثر سمینارها به صورت مجازی طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه برگزاری چنین روندی باعث استقبال کم علاقه‌مندان و پژوهشگران برای حضور در این سمینار شد که خوشبختانه امسال با فروکش شدن این بیماری، شاهد استقبال خوب پژوهشگران از این سمینار هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیمی ایران، از ارسال حدود ۳۵۰ مقاله علمی و پژوهشی به این سمینار خبر داد و یادآور شد: این تعداد مقاله نشان از تلاش علاقه‌مندان به این علم و جدیت آنان در راه اعتلای سطح علمی کشور در این شاخه است.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه نبود زمینه رشد و بالندگی و استفاده از توانمندی‌های جوانان نخبه و مستعد موجب مهاجرت و خروج اجباری آنان از کشور می‌شود، عنوان کرد: باید فضایی فراهم کرد تا از فراری دادن مغزها جلوگیری شود.

با بیان اینکه ذخیره علمی دانشجویان امروز در تاریخ ایران بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: در هیچ جای تاریخ ایران این حجم از دانشجویان، محققان و پژوهشگران علمی تربیت نشده و نخواهد شد و این فرصتی طلایی برای پیشرفت ایران است.

به سابقه فعالیت انجمن شیمی در ایران اشاره کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ایران گروه کوچکی تحت عنوان انجمن شیمی ایران تشکیل شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این انجمن پیشرفت وسیعی داشت و گسترش یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیمی ایران: افزود: در سال ۱۳۶۳ این گردهمایی تحت عنوان انجمن شیمی ایران به تصویب رسید و اولین سمینار تحت نظر انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۶۵ در استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 5570843

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه زنجان دانشجویان استاد دانشگاه بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل روز خبرنگار مشهد همدان انجمن شیمی ایران علوم پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد