Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@08:49:12 GMT

سگ یا گربه؛ کدام یک زودتر اهلی شدند؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۴۱۶۸

سگ یا گربه؛ کدام یک زودتر اهلی شدند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اهلی کردن حیوانات فرآیند خاصی است که از طریق پرورش انتخابی انجام می شود. به طور کلی، حیوانات اهلی از اکثر این معیارها پیروی می کنند؛ از نظر ژنتیکی از اجداد وحشی خود متمایز هستند و به عنوان یک صفت ژنتیکی دوستدار انسان هستند. برای غذا و تولید مثل به انسان وابسته است. تکثیر آنها با همتایان وحشی بسیار دشوار یا غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی‌های فیزیکی مانند جمجمه‌های کوچک‌تر، گوش‌های افتاده یا تنوع رنگ از صفات حیوانات اهلی است.

حیوانات اهلی معمولاً بیشتر در معرض شکارچیان هستند زیرا آنها فاقد برخی از مزایا، غرایز یا ویژگی هایی هستند که به همتایان وحشی خود کمک می کند در طبیعت بقای خود را حفظ کنند.

انسان‌ها چرا حیوانات را اهلی می‌کنند؟

انسان ها حیوانات را به چند دلیل اهلی می کنند؛ برخی برای غذا، کار، همراهی یا ترکیبی از هر سه اهلی شده اند. پس از سگ ها، حیواناتی مانند گوسفند، گاو و خوک تصور می شود که از اولین حیواناتی بوده اند که توسط انسان اهلی شده اند. این فرایند تقریبا در همان زمانی اتفاق افتاد که بشریت از سبک زندگی شکارچی به جامعه کشاورزی تغییر جهت داد.

این جدول زمانی بر اساس یافته های باستان شناسی، دوره اهلی شدن ۱۰ حیوان مختلف را برجسته می کند.

تصور می شود اسب ها از اولین حیواناتی باشند که برای کار اهلی شدند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که اسب‌های مدرن از آسیای مرکزی سرچشمه گرفته‌اند و به‌دلیل استحکام استثنایی پشت و انعطاف‌پذیری کلی آنها به‌طور انتخابی پرورش داده شده‌اند.

وقتی صحبت از اهلی کردن حیوانات به میان می‌آید، علف‌خواران (مانند گاو) عموماً راحت‌ترین تبدیل را داشته‌اند زیرا تغذیه آنها راحت‌تر از حیواناتی است که به گوشت یا غلات متکی هستند.

اهلی شدن حیوانات ریشه بشریت مدرن

اهلی شدن گونه ها به ایجاد جامعه مدرن ما کمک کرده است. اهلی کردن حیوانات دنیایی با تولید غذای پایدار ایجاد کرد که باعث شد جمعیت انسانی در سراسر جهان رشد کند.


منبع: ویژوآل‌کپیتالیست

۵۸۲۲۷

کد خبر 1664863

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حیوان حیوانات اهلی گربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشخورهای مست را ببینید

نادیا زکالوند: ماموران سازمان نجات حیوانات در مکانی به نام «هوپ»،‌ دو لاشخور دیدند که غرق در زباله‌ها مشغول غذا خوردن بودند. این دو لاشخور در نهایت زباله‌ای کاملا تخمیرشده خوردند که آنها را به شدت مسموم کرد.

ماموران، ابتدا تصور کردند که این دو لاشخور به شدت بیمار هستند. اما پس از بررسی دقیق‌تر متوجه شدند، آنها آنقدر مست هستند که توانایی پرواز ندارند. در واقع خوردن میوه‌های فاسد به‌شدت تخمیرشده موجب مستی این دو لاشخور شده بود.

این ماموران یک شب لاشخورها را نگهداشتند و ابتدا به آنها مایعات فراوان و روز بعد یک صبحانه مفصل دادند. پس از اینکه مستی از سر لاشخورها پرید، آنها به حیات وحش و محل زندگی‌شان بازگردانده شده‌اند.

به گفته ماموران سازمان نجات حیوانات، برای اینکه موجب صدمه به حیوانات نشویم، بهتر است زباله‌ها را حتما در کیسه‌های در بسته قرار دهیم.

منبع:

upi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898465

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • گوزن سفید
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)