Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:‌برای محصولات میوه و تره بار و سبزیجات که از گمرک به کشورهای دیگر صادر می شود، عوارض آب مجازی دریافت می شود.

سید رضا نورانی در گفت و گو با ایران اکونومیست، از اعمال عوارض صادراتی برای محصولات آب بر در گمرکات کشور خبر داد و گفت: این ابلاغ از ابتدای سال انجام شده و برای صادرات محصولاتی که در تولید آنها آب بیشتری مصرف می شود، عوارض می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه میزان عوارض دریافتی در گمرکات نیم درصد ارزش محصول است، گفت: بر اساس پایه قیمتی که هر محصول در گمرک طبق نظر کارشناسان برآورد می شود نیم درصد آن عوارض اخذ می شود.
نورانی افزود: برخی محصولات هم عوارض گمرکی ثابتی دارند مثلا برای صادرات هر کیلو گوجه فرنگی در گمرک 6 هزار تومان عوارض دریافت می شود.
وی این را هم گفت که عوارض برای محصولات گلخانه ای گرفته نمی شود و همین عاملی شده که عده ای بخواهند محصولات فضای باز را در قالب محصولات گلخانه ای اظهار کنند که مشکلاتی را در گمرک ایجاد کرده است.
وی این را هم گفت که دولت به بهانه هندوانه که گفته می شود آب بر است، برای صادرات کلیه محصولات میوه و تره بار و صیفی عوارض دریافت می کند.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی همچنین از دریافت مابه التفاوت تعرفه گمرکی برای موز که قبلا وارد شده خبر داد و گفت:‌ تعرفه گمرکی برای واردات موز 5 برابر شده است اما گمرک این مصوبه را عطف به ماسبق می کند و برای تمام موزهایی که از ابتدای سال وارد کشور شده نیز مابه التفاوت دریافت می کند.
نورانی تاکید کرد: چنین رویکردی در برابر صادر کنندگان آنها را از  کار خود دلسرد می کند و قطعا در میزان صادراتی که به کشورها انجام می شو نیز تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش فارس، کاهش فروش آب مجازی یکی از برنامه های مقابله با خشکسالی و کم آبی در کشورها استفاده می شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان گفت: محموله بزرگ میوه‌های قاچاق کشف شده در کاشان شامل ۲۲۶ کارتن آووکادو، انبه ۱۳۲ کارتن، گلابی ۳۰ کارتن، انگور ۷۹ کارتن، دراگون ۳۸ کارتن، منگوستین ۹۰ کارتن، سیب سبز ۴ کارتن و ۲۰ کارتن رامبوتان است.
رحمت‌الله ابوذری افزود: میوه‌های قاچاق کشف شده برای ارزش‌گذاری به کارشناسان اتحادیه میوه و تره‌بار تحویل داده شد و متهم پرونده دوبرابر ارزش میوه‌ها که ۳۰ میلیارد ریال است جریمه می‌شود.

دیگر خبرها

  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • (ویدیو) بخشنامه مدیرکل حقوقی گمرک باطل شد
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)