Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین_ زهرا کریمی: غیر از دستفروشان در شهر که نزدیک به یک دهه است بر تعدادشان افزوده شده و خطوط عابر پیاده را تصرف کرده‌اند، حالا افرادی که با ماشین‌شان در شهر می‌گردند و غذا و لباس و لوازم خانه و... می‌فروشند هم زیاده شده‌اند. آنها را در شب بیشتر می‌توان دید؛ در حاشیه خیابان‌های اصلی و میادین که با یک چراغ بسته به پشت ون یا وانت و حتی خودروی سواری ایستاده‌اند و کاسبی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع خودروهایی که در شهر می‌چرخند و دستفروشی می‌کنند هم زیاد شده، مثلا اگر تا چند سال پیش در چند خیابان معروف فقط ون کافه‌ها، فست فود و چای و قهوه می‌فروختند، حالا مدتی است تعداد وانت‌های دستفروش هم زیاد شده. برخی از آنها مجسمه و پتو و لباس می‌فروشند و ‌برخی جگر و آش و... در کنار آنها کسانی که لوازم جانبی موبایل می‌فروشند هم جزو بخشی از فروشگاه‌های سیار شهر شده‌اند.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جزئیات ساماندهی کاسبی با خودرو در شهر گفت:‌ تاکنون بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو در شهر تهران به عرضه محصولات (غذا، تنقلات و نوشیدنی، البسه، عطر و ادکلن، لوازم جانبی موبایل و ...) مشغول هستند که تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ مورد از آنها ساماندهی شده‌اند. در خصوص ساماندهی ۱۰۰ مورد دیگر نیز مراحلی برای انجام ثبت‌نام آنها در دست اقدام است و به‌زودی این تعداد هم ساماندهی و مجوز لازم را دریافت می‌کنند.

او  افزود: در خصوص استقرار مشاغل سیار اعم از ون‌کافه‌ها و مشاغل موتوری براساس دستورالعمل اجرایی که برای ساماندهی آنها نوشته شد،ه باید عمل کنیم. به همین منظور کمیته‌ای اجرایی با حضور شهرداران مناطق، معاونت خدمات شهری، نماینده شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، شرکت ساماندهی و معاونت اجتماعی تشکیل شده است.

او ادامه داد: اکنون حدود ۸۰ مکان در تهران با ملاحظات ترافیکی و امنیتی تا سال ۱۴۰۴ برای استقرار آنها در نظر گرفته شده و اگر مالک ون‌کافه‌ای خارج از مکان مشخص شده مستقر شود بعد از دوبار اخطار، مجوز فعالیت او باطل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره ساعت فعالیت این ماشین‌ها نیز گفت: به طور عمده مبنای ساعت فعالیت آنها براساس زیست شبانه مشخص شده است که البته بسته به محل استقرار و نوع محصول متفاوت است. اگر در میدانی رستوران یا لباس‌فروشی باشد استقرار این خودروها بعد از ساعت کاری آنها مجاز است و یا فاصله‌ آنها باید با آن مغازه‌ها حفظ شود تا خللی ایجاد نشود. بعضی از آنها در طول روز و برخی نیز در شب فعال هستند و البته شیفت شب تابع قوانین اماکن است و از سمت نیروی انتظامی کنترل می‌شوند.

بیگی در ادامه درباره مالکان خودرویی که قصد کاسبی در شب با خودرو را دارند ،گفت:‌ مالکان ون‌کافه‌ها و سایر کاسبان اگر قصد کار با خودرو یا وسیله موتوری‌شان دارند باید از شرکت ساماندهی شهرداری تهران مجوز تهیه کنند و برای این کار می‌بایست مدارک هویتی خود و خودروشان را ارائه بدهند و این مجوزها در همان نقطه مشخص شده سه ماهه است.

 سرنوشت زیست شبانه در تهران به کجا رسید؟ 

 اینفوگرافیک | جزئیات ساماندهی مشاغل در تهران ؛ از پمپ بنزین‌های سیار تا ون کافه‌ها و روزبازارها

بیگی درباره کاسبی وانت‌بارها نیز گفت: وظیفه ما ساماندهی است نه جمع‌آوری وانت‌بارها. شرکت ساماندهی فقط وظیفه شناسایی و ساماندهی مشاغلی را دارد که قصد کاسبی دارند و جمع‌آوری وانت‌بارها به عهده شرکت شهربان است که براساس آمار این شرکت تا به امروز ۳۰۰۰ هزار وانتی در شهر مشغولند و این تعداد نیز باید ساماندهی شوند. درخصوص وانت بارها هم درحال برنامه‌ریزی و تدوین دستورالعمل هستیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره نحوه نظارت به رعایت بهداشت ون‌کافه‌ها در عرصه فروش مواد غذایی گفت: در واقع نظارت به موارد بهداشتی، اصناف و قیمت عرضه محصولات از وظایف سایر دستگاه‌هاست و خارج از حیطه اختیارات مجموعه شرکت ساماندهی است، اما به منظور حفظ سلامت  شهروندان از  کسانی که مواد غذایی توزیع می‌کنند ،کارت بهداشت دریافت می‌شود.

کد خبر 699697 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مشاغل كافه - كافه‌رستوران زیست شبانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مشاغل كافه كافه رستوران زیست شبانه شرکت ساماندهی مدیرعامل شرکت وانت بارها ون کافه ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748276

دیگر خبرها

  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت