Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش ایران اکونومیست، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی گفت: ماموران پلیس فتا در جریان رصدهای انجام شده با یک یک کانال تلگرامی با ۵۴ هزار دنبال کننده مواجه شدند که در آن اقدام به فروش انواع دارو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نیز رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و آنان موفق به شناسایی هویت گرداننده این صفحه شدند.

وی ادامه داد: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که مدیر این کانال  تلگرامی  انواع داروی نایاب و کمیاب تاریخ گذشته را به کاربران فضای مجازی فروخته است. در همین راستا نیز اقدامات برای دستگیری این فرد آغاز شده و ماموران پلیس فتا مخفیگاه این فرد را در حاشیه شهر تهران مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با مقام قضایی، او را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

معظمی گودرزی ادامه داد:‌ ماموران همچنین محل دستگیری این فرد را مورد بررسی قرار دادند که در جریان آن بیش از ۵۴ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب تاریخ مصرف گذشته را کشف و ضبط کردند. متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن در حالی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به جرم خود اعتراف کرد. او گفت که عموما داروهای تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل استفاده را جمع‌آوری کرده و  به عنوان داروهای قابل مصرف به دیگران فروخته است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. البته تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

به گفته وی خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است و با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی وجود دارد، بهتر است مردم هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت معتبر تهیه و خریداری کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سرهنگ گودرزی ، پلیس فتا ، داروی تقلبی ، پلیس فتای تهران ، سرهنگ داود معظمی گودرزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرهنگ گودرزی پلیس فتا داروی تقلبی پلیس فتای تهران فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی