Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، خه‌بات درفشی عضو هیئت علمی گروه میراث‌طبیعی پژوهشگاه در کارگاه علمی تخصصی نقش نوسانات تراز آب دریا و اقلیم آسایش در گردشگری ساحلی مطرح کرد.

او در بخش نخست این کارگاه به بررسی رابطه نوسانات تراز آب دریا و گردشگری ساحلی پرداخت و گفت: امروزه گردشگری سواحل به‌عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه نواحی ساحلی به‌شمار می‌رود که در این راستا، دریای مازندران با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان مانند جنگل‌های سرسبز، کوهپایه‌ها و کوه‌های قابل دسترسی، آثار تاریخی و تأسیسات رفاهی مناسب از دریا و سواحل بهره‌مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درفشی افزود: در همین زمینه منطقه ساحلی شهرهای نور و رویان با توجه به امکانات و توانمندی‌های بسیار زیاد برای جذب گردشگر که بخش زیادی از آن را مدیون جاذبه‌های طبیعی و محیطی است، هر ساله میزبان تعداد کثیری از گردشگرانی می‌شود که برای استفاده از امکانات و جاذبه‌های آن اعم از ساحل زیبای دریا و جنگل‌های بسیار روح‌نواز به این منطقه می‌آیند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: با این وجود، پسروی و پیشروی آب دریا در این منطقه، سبب تخریب تأسیسات ساحلی و اماکن تفریحی می‌شود لذا هرگونه برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های گردشگری باید از نقطه‌نظر تأثیر نوسانات آب دریا بر موقعیت خط ساحلی بررسی شود.

عضو هیئت علمی گروه میراث‌طبیعی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در بخش دوم سخنانش به تشریح کاربرد شاخص‌های اقلیم آسایش گردشگری در ساحل پرداخت و گفت: وجود جاذبه‌های گردشگری در سواحل جنوبی دریای مازندران باعث شده که مکان‌های هدف گردشگری زیادی در منطقه مورد مطالعه وجود داشته باشد.

درفشی اظهار کرد: این امر یکی از مهمترین مسائل در زمینه برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری را پیش‌روی مدیران بخش گردشگری قرار می‌دهد، که آن تبیین اقلیم گردشگری منطقه بر اساس شاخص‌های اقلیم آسایش گردشگری است.

او شرایط جوی را یکی از عوامل مؤثر بر سلامت و آسایش گردشگران خواند و تصریح‌کرد: امروزه مطالعه تأثیر وضعیت جوی و اقلیمی بر روی زندگی، سلامتی و آسایش در قالب یکی از شاخه‌های علمی به نام زیست اقلیم‌شناسی انسانی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 5571043 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری ساحل پژوهشگاه میراث فرهنگی شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شهر تهران آلودگی هوا مترو شورای شهر سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان محیط زیست یوسف نوری سازمان نوسازی شهر تهران بازنشستگان آب دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور