Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@12:06:03 GMT

پرونده باز قضایی برای ردصلاحیت در فوتبال کافی است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۴۵۷۹

عدم تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال به یک چالش بزرگ در فاصله چند روز تا انتخابات تبدیل شده است.در این باره واکنش ها و بازتاب های مختلفی را شاهد بودیم. حالا اما گفته می‌شود داشتن پرونده باز در دستگاه قضایی موجب تایید نشدن صلاحیت یکی از کاندیداها شده است.

رسول باختر یکی از کارشناسان حقوقی است که در این خصوص توضیحات جالبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:‌«طبق مقررات انتخاباتی، کمیته بدوی مهلت خاصی برای اعلام تایید صلاحیت‌ها دارد و باید آن را رعایت کند اما هیچ کجای قانون گفته نشده که اگر این زمان رعایت نشد، چه اتفاقی می‌افتد و وجه التزامی برای آن مشخص نشده است.»

این کارشناس حقوقی فوتبال صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: «در تمام دنیا برای تایید صلاحیت افراد نیازمند استعلام از مراجع ذیصلاح یا قضایی هستند اما تنها مرجعی که در تایید صلاحیت دست دارد و می‌تواند مستقیما در آن موثر باشد، کمیته بدوی و کمیته استیناف است که اگر نتیجه‌ای را اعلام کنند، هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند در آن دست ببرد. حتی اگر پس از تایید صلاحیت مشکلی برای یکی از نامزدها پیش بیاید، نمی‌توان صلاحیت را نقض کند و افراد مجمع در رای‌گیری باید دقت کنند و خودشان را نشان دهند.»

باختر در پایان گفت:‌«اگر فردی تنها یک پرونده باز داشته باشد برای رد صلاحیت کافی است و این مسئله دلایل زیادی دارد. اگر اتهام در پرونده درست باشد، ممکن است شخص دیگر شرایط زمانی و مکانی کار در فدراسیون را نداشته و مثلا به زندان برود و در این حالت باید دوباره تمام تمام فوتبال کشور را درگیر انتخابات جدید کنیم. از طرف دیگر تخلف شخصی در جایگاه ریاست فدراسیون نگاه جامعه به همه مدیران و مسئولان آن سازمان خراب می‌کند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین انتخابات فوتبال ردصلاحیت مهدی تاج محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین تایید صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت