Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،  اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد باز هم بر سر تمدید معافیت سفر برخی مقام‌های طالبان به توافق نرسیدند.

 اعضای این شورا در نشست روز گذشته بار دیگر بر سر تمدید معافیت سران طالبان دچار اختلاف شدند و نشست بدون نتیجه پایان یافته است.

منابع مطلع اعلام کردند، چندین کشور غربی عضو شورای امنیت مایلند فهرست مقام‌های طالبان که از معافیت برخوردار می‌شوند را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها معتقدند، طالبان به تعهدات خود برای حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم عمل نکرده‌ است؛ اما چین و روسیه از تمدید منظم لیست معافیت‌ها (معافیت ۱۳ عضو طالبان) حمایت کردند.

شورای امنیت به ریاست چین هفته گذشته گفت این معافیت‌ها هنوز هم ضروری است.

با این وجود، در جلسه دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل چندین پیشنهاد مصالحه که کم و بیش فهرست اعضای طالبان و مقاصد سفر آنان را محدود می‌کند، ارائه شد؛ اما موافقان و مخالفان به توافق نرسیدند.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود مذاکرات ادامه یابد.

براساس این گزارش، تا زمان تمدید معافیت هیچ یک از مقامات طالبان که شامل تحریم‌ها هستند، نمی‌توانند سفر کنند.

پیش از این، گفته می‌شد که آمریکا خواستار تمدید معافیت ۶ عضو طالبان است تا برای مذاکرات تنها بتوانند به دوحه سفر کنند؛ اما روسیه و چین تاکید دارند که تمدید معافیت ۱۳ عضو طالبان باید تمدید شود.

با این وجود، این موضوع برای « امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان که چندین بار در ماه های اخیر برای گفتگوهای دیپلماتیک به قطر سفر کرده و در میان ۱۳ مقام معافیت‌دار قرار داشت، یک چالش است.

وزارت خارجه‌ طالبان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که از تحریم‌ها به‌عنوان ابزار فشار علیه این گروه استفاده نکند.

عبدالقهار بلخی سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که در توافقنامه دوحه توافق شده که تمام تحریم‌ها علیه رهبری طالبان حذف شود.

او تأکید کرده است که این بند باید به‌گونه‌ کامل اجرایی شود.

وی همچنین هشدار داده است که اگر ممنوعیت سفر تمدید شود، به‌جای ترویج گفت‌وگو و تعامل، فاصله ایجاد می‌شود؛ نتیجه‌ای که باید از آن جلوگیری کرد.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تمدید معافیت شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توافق اینتر و نیکولو بارلا بر سر تمدید قرارداد
  • زور زردپوشان شیرازی به گل گهر نرسید