Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:56:57 GMT

مسی به لیست سه گلزن برتر تاریخ پیوست

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۴۶۸۵

مسی به لیست سه گلزن برتر تاریخ پیوست

کاپیتان پرتغال عجله‌ای برای آویزان کردن کفش‌های خود ندارد و ستاره آرژانتینی نیز پشت سر او در حال درخشیدن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، لئو مسی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ را در پاری سن ژرمن با فرمی عالی آغاز کرده و به نظر می‌رسد اولین فصل سخت در لیگ ۱ را پشت سر گذاشته است.

مسی تاکنون در چهار بازی رسمی این فصل چهار گل برای تیمش به ثمر رسانده و درخشان ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بازی برابر لیل که با نتیجه هفت بر یک به سود پی اس جی به پایان رسید، در همان ابتدای مسابقه پاس گلی استثنایی به امباپه داد و یک گل نیز زد.

اکنون تعداد گل‌های مسی در دوران حرفه‌ای فوتبالش به عدد ۷۷۳ برای تیم ملی آرژانتین و در فوتبال باشگاهی رسیده است. مسی ۶۷۲ گل برای بارسلونا، ۸۶ گل برای آرژانتین و ۱۵ گل برای پاری سن ژرمن به ثمر رسانده. او حالا با پشت سر گذاشتن روماریو در بین سه گلزن برتر تاریخ فوتبال قرار گرفت.

هدف بعدی مسی جوزف بیکان است که ۸۰۳ گل در دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده و ۳۰ گل جلوتر از مجموع گل فعلی ستاره آرژانتینی است. این مهاجم متولد وین یکی از بهترین مهاجمان تاریخ محسوب می‌شود و در لیست ۵۰ بهترین بازیکن قرن بیستم فیفا نیز حضور داشت. اگر مسی بتواند از بازیکن سابق "وندرتیم" اتریش جلو بزند، فقط یک بازیکن، یک رقیب قدمی، پیش روی خود خواهد داشت: کریستیانو رونالدو.

رقابت بین ستاره‌های آرژانتینی و پرتغالی در تاریخ ورزش به عنوان یکی از بزرگترین رقابت‌های تمام دوران ثبت شده است. اگرچه هر دو وارد مراحل نهایی حرفه خود شده‌اند، اما همچنان به درخشیدن ادامه می‌دهند. رونالدو با ۸۱۵ گل در دوران حرفه‌ای خود در صدر جدول گلزنان قرار دارد، رقمی که همچنان افزایش می‌یابد و به نظر می‌رسد کاپیتان پرتغال عجله‌ای برای آویزان کردن کفش‌های خود ندارد، حتی اگر لازم باشد منچستریونایتد را در همین پنجره ترک کند.

در همین حال، مسی در اولین فصل حضورش در پاری سن ژرمن آمار بسیار ضعیفی به ثبت رساند و از روزهای اوج خود فاصله گرفت. او در طول یک فصل تنها ۱۱ بار گل زد اما با روی کار آمدن کریستوف گالتیه به عنوان سرمربی پاریس، مسی نیز عملکرد بسیار بهتری داشته است.

تا به امروز تیم گالتیه در سه بازی لیگ فرانسه، ۱۷ گل به دست آورده است. نرخ گلزنی غول فرانسوی نشان می‌دهد که در کنار کیلیان امباپه و نیمار، لیونل مسی هم می‌تواند در این فصل گل‌های زیادی بزند و آمار خودش را بهبود ببخشد.

لیست بهترین گلزنان تاریخ فوتبال

- کریستیانو رونالدو (پرتغال): ۸۱۵ گل

- یوزف بیکان (اتریش / چکسلواکی): ۸۰۵ گل

- لیونل مسی (آرژانتین): ۷۷۳ گل

- روماریو (برزیل): ۷۷۲ گل

- پله (برزیل): ۷۶۷ گل

- فرانس پوشکاش (مجارستان): ۷۴۶ گل

- گرد مولر (آلمان): ۷۳۵ گل

- اوزبیو (پرتغال): ۶۳۱ گل

- روبرت لواندوفسکی (لهستان): ۶۰۱ گل

- فرنک دیک (مجارستان): ۵۷۶ گل

کد خبر 599082

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیونل مسی کریستیانو رونالدو رونالدو کریس رونالدو پی اس جی تیم فوتبال پاری سن ژرمن پاریس سنت ژرمن پاریس سن ژرمن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد

تافی‌ها بیش از هر تیم دیگری در سطح اول فوتبال انگلیس حضور داشته‌اند. 

طرفداری | تافی‌ها با شایستگی در لیگ برتر ماندگار شدند. 

اورتون با پیروزی 1-0 خانگی مقابل برنتفورد، به طور قطع در فصل آینده لیگ برتر حضور خواهد داشت. تیم تحت هدایت شان دایچ پس از پیروزی حیاتی مقابل ناتینگهام فارست، در دربی مرسی‌ساید به برتری دست یافت. تافی‌ها طی 3 بازی اخیر در کنار 9 امتیاز، سه کلین‌شت به ثبت رساندند. سال آینده هفتاد و یکمین فصل متوالی اورتون در سطح اول فوتبال انگلیس خواهد بود. آن‌ها با 122 فصل بیش از هر تیم دیگری در سطح اول فوتبال انگلیس به میدان رفته‌اند. اورتون فصل آینده برای آخرین بار در ورزشگاه گودیسون پارک حاضر خواهد بود و از فصل 26-2025 راهی استادیوم جدید می‌شوند. 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه