Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان از پنج برابر شدن مراکز نوآوری این دانشگاه در یک سال اول عمر دولت سیزدهم و در سال مزین به " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" خبر داد.

 دکتر کامران قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: سال گذشته این دانشگاه تنها ۶ مرکز نوآوری داشته اما طی یک سال اخیر به ۳۱ مرکز افزایش یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه با توجه به راه‌اندازی پردیس سلامت در آینده نزدیک تعداد این مراکز افزایش بیشتری خواهند داشت.

وی بااشاره به افزایش زیرساخت‌های آموزشی در این دانشگاه افزود: در یک سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان افزوده شده است. همچنین در این مدت بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع به فضاهای دانشجویی دانشگاه نیز اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان به رشد ایجاد، راه‌اندازی و بهسازی پروژه‌های دو بخش بهداشتی و درمانی دانشگاه در طول یک سال گذشته پرداخت و گفت: در این یک سال ۲۰ پروژه بهداشتی در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه احداث، راه‌اندازی و یا بهسازی شده که این پروژه ها افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع به فضاهای بهداشتی استان افزوده‌اند.

دکتر قدس ادامه داد: علاوه بر این در یک سال اخیر ۲۱ پروژه درمانی در سطح استان به بهره‌برداری رسیده که این پروژه ها نیز منجر به افزایش ۲۰ هزار مترمربعی فضاهای درمانی در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه شده است.

افتتاح ۹ پروژه بهداشتی و درمانی علوم پزشکی در هفته دولت

وی از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از ۹ پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌های بهداشتی، درمانی و خدماتی بیش از ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

این مدیر مسوول از افتتاح سه خانه بهداشت شهرستان دامغان در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی دو پروژه بهداشتی نیز در روستاهای مهماندوست و صیدآیاد دامغان آغاز و با حضور مسوولان کلنگ‌زنی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از کلنگ زنی دو خانه بهداشت در شهرستان گرمسار در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: افتتاح اورژانس ناحیه صنعتی ایوانکی نیز از دیگر پروژه‌های دانشگاه در هفته دولت امسال است. ضمن اینکه در شهرستان سمنان نیز دو پروژه بهداشتی در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان از تجهیز مراکز اورژانسی دانشگاه به عنوان یکی از اقدامات مهم دانشگاه در یک سال گذشته نام برد و اظهار کرد: در طول یک سالل اخیر بیش از پنج میلیارد تومان تجهیزات برای اورژانس‌های وابسته به دانشگاه خریداری و نصب شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در این مدت ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان خریداری و برای ارائه خدمات کیفی‌تر در اختیار مراکز بیمارستانی و درمانی استان قرار گرفته است.

قدس از اخذ مجوز رشته های جراحی عمومی، مهندسی بافت، پروتز دندانی به عنوان یکی از خدمات دانشگاه در حوزه آموزش پزشکی نام برد و گفت: همچنین در این مدت علاوه بر راه اندازی دانشکده داروسازی، مجوز ایجاد چندین رشته پسادکترا نیز اخذ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با اشاره به توسعه خدمات بهداشتی در دولت سیزدهم از راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه به عنوان یکی از اقدامات خوب این دانشگاه نام برد و افزود: اگرچه استان سمنان از نظر هرم سنی در شرایط تقریبا خوبی است اما تحلیل پنجره جمعیتی در کشور ، گویای وضعیت بحرانی در این حوزه است.
وی از تقویت شبکه های بهداشت به عنوان یکی از تکالیف دانشگاه در یک سال اخیر یاد کرد و گفت: با توجه به نیازهای استان و کشور، بخشی از پروژه ها و اعتبارات وزارت بهداشت نیز به سمت پروژه های مرتبط با این بخش سوق داده شده است.

وضعیت سمنان در دزهای سه‌گانه واکسن کروناویروس

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس از تکمیل واکسیناسیون به عنوان یکی از موفقیت های دولت سیزدهم نام برد و گفت: در استان سمنان نیز با بسیج امکانات تاکنون ۹۴ درصد دز اول، ۸۹ درصد دز دوم و ۶۴ درصد جمعیت تحت پوشش دز سوم را دریافت کردند.

این پزشک فوق تخصص ضمن دعوت از شهروندان استان برای تکمیل واکسیناسیون خود افزود: چنانچه ۶ ماه از تزریق آخرین دز یک شهروند گذشته باشد-چه دز سوم و یا چهارم باشد- باید دز یادآور را دریافت کند.
وی با بیان اینکه ممکن است در آینده با توجه به ادامه این بیماری شهروندان ناچار به تزریق دز پنجم نیز باشند، اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی تا حد زیادی از ابتلا و شدت بیماری کووید۱۹ می‌کاهد و از همین رو انتظار می رود که شهروندان هم استانی نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

افزایش ورودی‌ها به بخش کرونای بیمارستان‌ها

وی با اشاره به روند صعودی ورودی بیمارستان‌ها افزود: در حال حاضر در هفته هفتم و در قله پیک کرونا هستیم و از همین رو است ورودی های این هفته در مقایسه با هفته ماقبل آن بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است.

دکتر قدس ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و هشدار در خصوص پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری در جامعه خاطرنشان کرد: متاسفانه در دو هفته اخیر نیز سه چهار مورد فوتی در استان گزارش شده است. البته این موارد فوتی همگی دارای بیماری های متعددی بودند و به نوعی یکی از دلایل اصلی فوت آنها بیماری زمینه ای آنها بوده است.

وی از پوشش ۸۲ درصدی واکسیناسیون جمعیت بالای پنج سال استان خبر داد و افزود: انتظار می رود که خانواده ها به واکسیناسیون فرزندان خود توجه جدی داشته باشند.

آخرین وضعیت بستری‌ها در بیمارستان‌های استان

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ نفر در بخش های کرونا بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند که ۱۲ نفر از آنان در بخش آی سی یو بستری هستند. یکی از این بستری‌ها نیز بیمار بدحال محسوب می‌شود.

وجود ۷۳ هزار بستری در یک سال اخیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان از خدمات دهی به بیش از وجود ۷۳ هزار بستری بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در یک سال نخست عمر دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۲۰۰ هزار بیمار نیز به اورژانس های دانشگاه مراجعه و از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

دکتر قدس از مراجعه بیش از ۵۰۰ هزار نفر به کلینیک های تخصصی وابسته به دانشگاه در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۳۲ عمل جراحی در بیمارستان های این دانشگاه صورت گرفته است.

وی از ثبت بیش از ۳۰۰۰ زایمان در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان خبر داد و افزود: همکاران ما همه تلاش خود را ارائه خدمات کیفی‌تر به مردم استان و کشور به کار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان سمنان هفته دولت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان تکمیل واکسیناسیون دانشگاه در یک سال تحت پوشش دانشگاه بهداشتی و درمانی عنوان یکی پروژه بهداشتی یک سال اخیر هفته دولت یک سال گذشته استان سمنان بهره برداری دولت سیزدهم راه اندازی نام برد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم