Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ترکیه اعلام کرد دادگاه تجدید نظر عربستان سعودی، «شیخ صالح آل طالب» امام و خطیب مسجدالحرام را به ده سال زندان محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، حکم دادگاه تجدید نظر سعودی، در نقض حکم سابق دادگاه جزایی صادر می‌شود که به بی گناهی «شیخ آل طالب» حکم داده بود. مقامات سعودی شیخ آل طالب، امام و خطیب مسجدالحرام را در اوت ۲۰۱۸ بازداشت کردند؛ اما هیچ توضیح رسمی در خصوص بازداشت او صادر نکردند؛ اما سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند وی پس از ایراد خطبه‌ای در خصوص «ضرورت نهی از منکر» بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است شیخ آل طالب، سه سال به عنوان قاضی در دادگاه عالی ریاض فعالیت داشت؛ همچنانکه وی در دادگاه‌های دیگر نیز کار کرده بود و تا پیش از بازداشت اش در ۴ سال قبل، به عنوان قاضی دادگاه مکه فعالیت داشت.

از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی تا کنون، ده‌ها مبلغ مذهبی را بازداشت کرده و اتهامات مختلفی را متوجه آن‌ها ساخته و برخی از آن‌ها را نیز به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آل طالب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنایت های این رژیم در غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • چوبه‌دار یا تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ کدامیک سهم توماج صالحی می‌شود؟ 
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو