Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین در حال ساخت یک راکتور مدولار کوچک است؛ این اولین رآکتور از این نوع در جهان است که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین در حال ساخت «Linglong-۱»، یک راکتور مدولار کوچک (SMR) در استان هاینان  است. این اولین رآکتور از این نوع در جهان است که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تایید شده است و قصد دارد نیازهای انرژی مختلف منطقه را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راکتورهای کوچک بر اساس تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن دسته از رآکتورهای قدرت گویند که توان الکتریکی تولیدی آن ها کمتر از ۳۰۰ MWe است. راکتورهای مدولار به صورت پیش ساخته به محل مورد نظر حمل شده و نصب می شوند. بدین ترتیب عملیات ساخت در محل انجام نمی‌شود و امنیت مواد هسته‌ای و امنیت بیشتر می‌شود.

کو یونگ، معاون مهندس ارشد شرکت برق هسته‌ای هاینان  می‌گوید: هر ماژول استاندارد SMR می تواند ۱۰۰ مگاوات بار را تامین کند و می تواند کاملاً با نیازهای کاربر همراه شود. ضمن اینکه این راکتور اجزای کلیدی راکتورهای معمولی را تنها در یک راکتور ادغام کرده است و تمرکز بر ایمنی است، با اقداماتی که می‌تواند بدون دخالت انسان عملیاتی شود.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انتظار می‌رود SMRها، از جمله ریزراکتورها (MRs) نقش مهمی در تضمین امنیت انرژی و همچنین انتقال انرژی جهانی به کربن خالص صفر داشته باشند.

منبع: دانا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره رقابت‌های تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند که در روز نخست بازی‌ها و با انجام ۲۰ مسابقه جدول اصلی به مصاف یکدیگر می‌روند. این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان برگزار خواهد شد.
سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند. این مسابقات با اعلام و موافقت فدراسیون جهانی برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 6088794

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد