Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، رواق دارالولایه حرم مطهر حضرت رضا(ع)، در قسمت غربی روضه منوره، حد فاصل صحن انقلاب اسلامی و صحن جمهوری اسلامی قرار دارد که ساخت آن از ۱۳۶۵ آغاز و در سال ۱۳۶۸ به پایان رسیده است. با توجه به گذشت بیش از سه دهه از ساخت این رواق، اجرای پروژه‌هایی در آن برای تسهیل تشرف زائران ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همین اهداف، سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی از اسفند ماه سال گذشته اقداماتی را در این خصوص آغاز کرد و پروژه‌های تعریف شده برای این رواق، امروز تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

تعویض پله سنگی سابق، نصب دو پله برقی و رمپ
محمود غفاریان عصادست معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی درباره جزئیات این پروژه‌ها گفت: یکی از برنامه‌هایی که به منظور سهولت دسترسی زائران به این رواق اجرایی شد، احداث پله‌های جدید، پله برقی، و رمپ‌ در رواق دارالولایه بود.
وی افزود: در قالب این پروژه، پلکان قبلی این رواق که داری شکست و تغییر مسیر بود، جمع آوری و پلکان‌های جدید نصب شد و همچنین جهت تسهیل رفت و آمد زائران به رواق دارالولایه، دو پله برقی در طرفین پله سنگی اجرا شد.

تعبیه آسانسور ۱۸ نفره برای تسهیل دسترسی به رواق‌های دارالحجه (عج) و حضرت معصومه(س)
غفاریان ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در این پروژه و برای دسترسی راحت‌تر به رواق دارالحجه (عج) و رواق حضرت معصومه(س) انجام گرفت، تعبیه آسانسور ۱۸نفره در بست شیخ طوسی جنب کفشداری ۱۷ بود که برای جابه جایی زائران سالخورده و همچنین بیماران، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.
دو وضوخانه و آبخوری جدید
وی به یکی دیگر از بخش‌های این پروژه اشاره و اظهار کرد: در قالب پروژه اجرا شده، دو وضوخانه و آب‌خوری ویژه خواهران و برادران در زیر پله‌های این رواق ایجاد شده است تا دسترسی زائران به آب آشامیدنی و همچنین امکان تجدید وضو تسهیل شود.

افزایش ظرفیت کفشداری ایوان طلای صحن جمهوری
معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی همچنین گفت: اجرای دو رمپ ویژه برادران و خواهران و افزایش ظرفیت کفشداری شماره ۱۶ واقع در ایوان طلای صحن جمهوری که محلی پر تقاضا برای تشرف بود و اصلاح پلکان رواق دارالحجه (عج) به رواق حضرت معصومه (س)، از دیگر اقدامات انجام شده در این رواق بود که به همت این سازمان انجام شده است.

استفاده بهینه از امکانات و پرهیز از هزینه‌های غیرضروری
غفاریان با اشاره به رویکرد استفاده بهینه از امکانات و پرهیز از هزینه‌های غیرضروری در اجرای این پروژه‌ها نیز گفت: سعی کردیم تجهیزات و مصالحی که امکان استفاده مجدد داشت را استحصال و دوباره استفاده کنیم، به عنوان مثال پله برقی‌های ضلع شرقی صحن پیامبر اعظم(ص) که استفاده عمومی کمتری داشت جداسازی و در رواق دارالولایه نصب شد که هرچند کار بسیار سخت و دشواری بود اما با هدف پرهیز از هزینه اضافی انجام شد.
وی افزود: همچنین نرده‌ها و تمام سنگ‌هایی که در کف رواق دارالولایه نصب و قابل استحصال و استفاده مجدد بود، دوباره در همین طرح مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی درباره مدت زمان اجرای پروژه نیز گفت: این پروژه از ابتدای اسفند، به صورت ۲۴ ساعته و در سه شیفت کاری آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید تا در آستانه میزبانی آستان قدس رضوی از خیل گسترده زائران و عزاداران این ایام، عملیات عمرانی پروژه رواق دارالولایه نیز به اتمام رسیده باشد. انتهای پیام منبع: آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائران امام رضا ع رواق سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی رواق دارالولایه پله برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات