Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زمانی که دشمن به دین و حریم اهل بیت و کشور تجاوز می کند انسان های ایثارگر و غیرتی برای دفاع همه جانبه بسیج می شوند تا دشمن متجاوز را از حریم های مشخص و خطوط قرمز بیرون کنند.

در هنگام حمله بیماری  مانند کرونا یا دشمن به خطوط قرمز کشور، عنوان  مدافع حرم یا مدافع سلامتی مردم با یکدیگر فرقی نمی کند زیرا هردو به دنبال دفاع همه جانبه علیه مقدسات مانند دین و حتی سلامتی مردم کشورمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادر درمان و به ویژه جامعه پزشکی دوش تا دوش رزمندگان مدافع حرم در جبهه های حق علیه باطل حضوری پررنگی داشته تا با ایثارگری های خود دین خود را نسبت به مقدسات و مردم ادا کنند. امروزه مدافعان سلامت و به ویژه پزشکان نیز مانند مدافعان حرم میدان و سنگر مقابله با ویروس منحوس کرونا را خالی نگذاشته و به مبارزه و دفاع از سلامتی مردم پرداختند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت گفت: طبابت فراتر از حرفه، شکوه، فضیلت و دشواری مسئولیت است که تصویری درخشان از دیگر خواهی و سبکی از مسئولانه زیستن را در برابر دیدگان جامعه ترسیم می‌کند. حرفه پزشکی با قداست، مجاهدت و ایثار آمیخته است 

او افزود: پزشکان مومن و وطن دوست ایرانی در حماسه مهار کرونا و در اجرای طرح‌های نوظهور و بزرگی همچون واکسیناسیون سراسری، نسخه نویسی الکترونیک و پزشک خانواده، نقشی مهم و اساسی داشته اند که فرصت را برای سپاس و قدردانی از آنان مغتنم می‌شمارم.

وزیر بهداشت گفت:در حال حاضر با ویروسی مواجه شدیم که تمام کشورهای دنیا با آن مواجه بوده ولی ایران در شرایط تحریم ناجوان مردانه و فشارهای اقتصادی به نبرد علیه بیماری کرونا رفته است.  ما نزدیک به ۳۰۰ شهید سلامت در راه مقابله با بیماری کرونا تقدیم کشور کردیم.

احمدی مدیر کل فرهنگی و مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگر کفت: بر اساس گزارش های دریافتی تعداد دو پزشک و سه پرستار مدافع حرم در نبرد حق علیه باطل و در راه دفاع از حرم اهل بیت به مقام بلند شهادت نائل آمدند.

مرادی، مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت گفت: در دوران شیوع کرونا جامعه پزشکی و کادر سلامت ایثارگرانه به مقابله با بیماری کرونا و با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و بیماران پرداخته اند که این موضوع با توجه با ناشناخته بودن ویروس منحوس کرونا در آن دوران کاری پسندیده و ارزشی محسوب می‌شود.

او افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین پرونده‌های شهدای سلامت، ۲۳۵ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور و مردم شده اند که در این بین ۶۶ نفر خانم، ۱۶۹ نفر آقا هستند.

مرادی گفت: از بین ۲۳۸ شهید مدافع سلامت ۳۸ پزشک عمومی، ۳۸ متخصص، ۴۲ پرستار و بقیه مربوط به سایر حرف گروه پزشکی هستند.

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: فرهنگ بارور ایران زمین در سایه خرد خسروانی و تعالیم توحیدی، بزرگ مردان و شیر زنانی را تربیت کرده است که فروغ علم و اندیشه آن‌ها و دستان شفابخششان در سپهر دانش بشری و بر کالبد خاکی همواره راهگشا و مرهم بوده است.

او افزود: آن‌هایی که با همه‌ بی‌مهری‌ها و ناملایمتی‌های روزگار در ضمیر خویش رضای پروردگار را می‌جویند و دلخوش به دعای خیر هموطنان و هم کیشان، شب از روز نشناخته، بر بالین دردمندان و نیازمندان به واسطه فیض الهی امید و حیات می‌بخشند.

احمدی افزود: جامعه پزشکی در طول تاریخ پر بار انقلاب همواره فراتر از یک حرفه، تصویری درخشان از ایثار و نوع دوستی را در برابر دیدگان جامعه و جهانیان ترسیم کرد چهار پرچم سرخ و سبز و سپید در ۴ نسل بر بلندای نام نظام سلامت ایران زمین در اهتزار است.

او ادامه داد: شهدای نظام سلامت پیش از انقلاب، در دوران دفاع مقدس، در مجاهدت‌های خاموش دفاع از حرم و امنیت کشور و هم اینک در جبهه دفاع از سلامت و مبارزه با بیماری منحوس کرونا و هزاران جانباز و ایثارگری که همچنان با تحمل مرارت‌های ناشی از جنگ و یا عوارض بعد از بیماری، تسکین آلام دردمندان و پیشگیری از ابتلا مردم، عرصه استمرار مجاهدت‌های آن‌هاست.

او افزود: جامعه پزشکی علی رغم هجمه‌های گاه و بیگاه که بخشی از آن نتیجه حضور سوداگرانه افراد فاقد صلاحیت در این کسوت، یک لحظه از رسالت سنگینی که بر دوش دارد غافل نشده است، چنانکه اساتید شان به آن‌ها آموخته اند گاهی پلک غفلت، نتیجه‌ای جبران ناپذیر برای بیمار خواهد داشت و چه بسیار شب‌ها که اغلب مردم در خوابند و پزشکان و پرستاران بر سر دو راهی تصمیم برای نجات جان هموطن خویش، نگرانی و التهابی را می‌آزمایند که کمتر انسانی در طول عمر تجربه می‌کند و این‌ها همه از آن روست که علوم مزشکی تنها یک علم نیست، ایمان نیز هست و پزشکان و پیرامزشکان نه فقط درمانگر جسم انسان‌ها که تکیه گاه و پناه آنان است.

احمدی گفت: بخشی از درمان بیمار با دارو و دیگر روش‌های طبی و بخشی در گرو اطمینان بخشی روحی به بیمار است که با بیان، نگاه و القای پزشک تامین می‌شود.

او افزود: حرفه پزشکی با قداست، مجاهدت و ایثار آمیخته است و پزشکان از آن رو که با رنج‌ها و زندگی مردم عجین‌اند، گروهی مرجع به شمار می‌آیند که در سبک زندگی و رفتار فردی و اجتماعی آحاد جامعه، تاثیری عمیق و شایان توجه دارند. جامعه پزشکی، سرمایه اجتماعی بزرگی است که می‌تواند الگوی عدالت و تعالی سلامت را به ویژه در دولت سیزدهم که اولویت اجتماعی آن سلامت و محرومیت زدایی است، تحقق بخشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافعان سلامت کادر درمان جامعه پزشکی مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.

وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

رضایی به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد، در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است و تقدیم بیش از ۳۶۵ شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگریشهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگوهای ماندگار به جامعه بویژه قشر جوانو نوجوان عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و صحنه‌های ماندگاری را آفریدند که تضمین‌کننده پیروزی‌های رزمندگان در آن دوران حساس شد.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پرستاره» از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در گلزار شهدای حرم مطهرآستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود. ‌

کد خبر 749141

دیگر خبرها

  • تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌