Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@18:00:11 GMT

مقداد: به دوستان ایرانی و روسی اطمینان راسخ داریم

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۰۸۰

مقداد: به دوستان ایرانی و روسی اطمینان راسخ داریم

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه به دوستان ایرانی و روسی خود اطمینان داریم تاکید کرد که اشغالگران باید از خاک سوریه خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های سوریه، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه و مهاجران این کشور امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود تاکید کرد که  نظام ترکیه باید نیروهای خود را از سرزمین‌هایی که در سوریه اشغال کرده است خارج کند و حمایت خود از گروه‌های تروریستی و دخالت در امور داخلی سوریه را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: از سرگیری روابط بین سوریه و ترکیه مرهون این است که حقوق [ دولت سوریه ] به رسمیت شناخته شود که مهمترین آن‌ها پایان دادن به اشغال سرزمین‌های سوریه است. 

وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه گفت که ما بر ابتکارات و تلاش‌های روسیه و ایران برای اصلاح روابط با ترکیه تاکید می‌کنیم اما حقوقی وجود دارد که باید بر اساس احترام به حاکمیت ملی، پایان دادن به اشغالگری وعدم مداخله در امور داخلی اجرا شود. 

وی اظهار داشت: ما به دوستان روس و ایرانی خود که نقشی را ایفا کردند که نشان دهنده خرد و علاقه مندی مشترک برای پایان دادن به دخالت‌های انجام شده از سوی نیروهای [ ترکیه ] که باید به حاکمیت  و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد، اعتماد کامل داریم. 

مقداد در خصوص وضعیت منطقه الجزیره سوریه با تاکید بر اینکه برای حل و فصل اوضاع در این منطقه ابتدا باید بر اساس قوانین بین المللی به توافق رسید، گفت: خاورمیانه بدون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نمی‌تواند آرام باشد. 

وی با اشاره به اینکه حمایت اشغالگران آمریکایی از شبه نظامیان تجزیه طلب در شمال شرق کشور منجر به نابودی اقتصاد سوریه شد، از شبه نظامیان وابسته به اشغالگران آمریکایی خواست برای حفظ کشور در کنار ارتش و مردم کشور خود بایستند و به واشنگتن اعتماد نکنند. 

در همین حال «لاوروف» وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که امکان بازگشت به توافقات بین سوریه و ترکیه در سال ۱۹۹۸ وجود دارد. 

وی افزود: ما هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه را رد می‌کنیم و بر ضرورت حل سیاسی بحران آن تاکید می‌کنیم. 

وزیر امور خارجه سوریه در بخشی از سخنان خود بمباران خاک سوریه توسط رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد و نگرانی مسکو را از ادامه هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی در سوریه همانگونه که در فرودگاه بین المللی دمشق اتفاق افتاد، ابراز کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت روسیه سرگئی لاوروف سوریه واشنگتن فیصل مقداد دولت سوریه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است