Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین دوره رقابت های پاراتکواندو قهرمانی آسیا با کسب 6 طلا، 2 نقره و یک برنز و قهرمانی ایران به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هفتمین دوره رقابت های پاراتکواندو قهرمانی آسیا از صبح امروز سه شنبه اول شهریورماه با حضور 65 تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید صادقیان پور نماینده وزن 70- کیلوگرم کشورمان به مدال برنز رقابت ها رسید.

صادقیان پور در اولین دیدار «هیو فام» از ویتنام را 12 بر2 از پیش برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نتیجه را به «شونسوکو کودو» از ژاپن واگذار کرد و به نشان برنز دست پیدا کرد.

در همین وزن امیرمحمد حقیقت شناس که اولین تجربه بین المللی خود را در این رویداد تجربه می کرد، نخستین مبارزه را  به «خسنوف» از ازبکستان واگذار و از دور رقابت ها کنار رفت.

علیرضا بخت در وزن 80- کیلوگرم در دور نخست 11 بر 5 «سینگ میجور» از هند  را پشت سر گذاشت و در مرحله نیمه نهایی حریف یک هندی دیگر شد. او در این مرحله «سینگ ساندیپ» را با نتیجه 20 بر 8 از پیش روی برداشت و به دیدار نهایی صعود کرد.  نماینده شایسته کشورمان در دیدار فینال، «نورلان» از قزاقستان را با نتیجه قاطع 20 بر 8 شکست داد و مدال طلا را تصاحب کرد.

محمدطاها حسن پور دیگر نماینده ایران در وزن 58- کیلوگرم نیز با واگذاری نتیجه مقابل نماینده مغولستان از دور رقابت ها کنار رفت.

در گروه بانوان، مریم عبدالله پور پاراتکواندوکار ایران در وزن 47- کیلوگرم، دیدار اول برابر «آمانا» از هند را  32 بر 2 به سودخود خاتمه داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در ادامه «خوانسوا» دارنده رنکینگ اول جهان و مدال برنز پارالمپیک توکیو را در یک دیداری تماشایی و با نتیجه قاطع 18 بر 3 از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی صعود کرد.

وی در دیدار پایانی «ایساکووا زیوداخون» از ازبکستان و دارنده مدال برنز گرند پری صوفیه را با نتیجه 6 بر 5 به برتری رسید و به نشان ارزشمند طلا دست پیدا کرد.

حامد حق شناس هم در فینال وزن ۸۰+ کیلوگرم برابر «عالیشر» از قزاقستان به برتری دست یافت و به نشان طلا دست یافت. وی دور نخست «آمیت کومار» از هند را 10 اخطاره کرد. نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل «انورا اسدبک» نماینده ازبکستان را ۱۴ بر ۲ پیروز شد و به فینال راه یافت.

در فینال وزن 52- کیلوگرم نیز، مهدیه حسینی برابر سانچز کاستا از اسپانیا با نتیجه 33 بر 10 پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

رزا ابراهیمی هم در دیدار فینال وزن 57- کیلوگرم مقابل «کامیلا دوسمالووا» از قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و به مدال ارزشمند نقره رسید.

همچنین رومینا چمسورکی در وزن 65+ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی با «آرورا» نماینده هند مبارزه کرد و با برتری 3 بر صفر به فینال راه یافت. چمسورکی در فینال با واگذاری نتیجه برابر «نایموا گولجونوی» از ازبکستان و دارنده رنکینگ اول جهان به مدال نقره بسنده کرد.

در پایان رقابت های قهرمانی پاراتکواندو آسیا، مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی، مهتاب نبوی، رایحه شهاب، علیرضا بخت و حامد حق شناس 6 مدال طلا، رزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی 2 مدال نقره و سعید صادقیان پور یک برنز به دست آوردند.

بدین ترتیب هفتمین دوره رقابت های پاراتکواندو قهرمانی آسیا که صبح امروز (سه شنبه اول شهریورماه) با حضور 65 تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه آغاز شده بود؛ در نهایت با قهرمانی تیم ملی بانوان و نایب قهرمانی تیم مردان کشورمان به پایان رسید.

تیم ملی ایران از 11 نماینده با 9 مدال کار خود را در این رویداد به اتمام رساند. تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان با کسب 4 مدال طلای مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی، مهتاب نبوی، رایحه شهاب و 2 نقره رزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. تیم های ازبکستان و قزاقستان نیز بعد از ملی پوشان ایران به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در گروه آقایان، تکواندوکاران ایران صاحب 2 مدال طلا و یک برنز شدند؛ علیرضا بخت و حامد حق شناس 2 مدال طلا و سعید صادقیانپور یک مدال نقره تصاحب کردند. تیم ملی ژاپن در گروه آقایان اول شد، ازبکستان نیز پایین تر از ایران به عنوان سومی رسید.

در مجموع تیمی، تیم ملی ایران با کسب 9 مدال؛ قهرمان پاراتکواندو آسیا لقب گرفت.

هدایت تیم ملی پاراتکواندو در بخش آقایان برعهده مرتضی سلطانی است و علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را همراهی می کند. در بخش بانوان نیز عاطفه کشاورز سرمربی و زهرا حسینی مربی تیم ملی هستند. مسعود لشکری نیز سرپرست تیم است.

 

3 ایرانی در جمع بهترین های آسیا؛ عبدالله پور فنی ترین بانوی آسیا

در پایان رقابت های قهرمانی پاراتکواندو آسیا به میزبانی کشور ویتنام، عنوان برترین مربی، بهترین داور و فنی ترین بازیکن به کشورمان رسید.

این دوره از مسابقات صبح امروز سه شنبه اول شهریور ماه با حضور 65 تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه برگزار شد و در نهایت تیم ملی ایران با کسب 9 مدال طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی این  رقابت ها را از آن خود کرد.

در پایان این رقابت ها با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، عاطفه کشاورز سرمربی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان به همراه سرمربیانی از ازبکستان و قزاقستان به عنوان برترین مربی انتخاب شد. مریم عبدالله پور نماینده شایسته ایران که در وزن 47- کیلوگرم توانست با برتری مقابل رقیبان عنواندار به مدال طلا دست پیدا کند، عنوان فنی ترین تکواندوکار این رقابت ها را از آن خود کرد.

همچنین شهرام اربابی داور بین المللی کشورمان و رئیس کمیته داوران ایران نیز به عنوان برترین داور انتخاب شد.

 

 


 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پاراتکواندو قهرمانی آسیا مرحله نیمه نهایی رقابت ها مدال طلا یک برنز تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور

به گزارش جام جم آنلاین، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود رفتند و موفق به کسب ۲ مدال باارزش نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان با شکست مقابل حریف کویتی خود به مدال نقره دست پیدا کرد. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از ۱۳ سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی قرار گرفت و حریف قدرتمند خود را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها نتیجه را به عبدالله علی از کشور کویت واگذار کرد و چهارم شد. همچنین در رده سنی ۱۹ سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت رفت و او نیز با بدشانسی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان