Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@04:10:36 GMT

شهرک صنعتی اشراق زنجان میزبان صنایع پاک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۲۰۳

شهرک صنعتی اشراق زنجان میزبان صنایع پاک می‌شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشراق به دلیل اینکه فاصله کمی با شهر زنجان دارد نمی تواند صنایع آلاینده در آن مستقر شود، گفت: صنایع پاک در این شهرک استقرار می‌یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که شرکت شهرک‌های صنعتی در استان زنجان در دست اقدام داشت تملک ۲۱۰ هکتار اراضی برای احداث شهرک صنعتی اشراق زنجان بود که این امر در حال انجام است، با این وجود اگر بتوانیم این شهرک را به مرحله بهره‌برداری برسانیم اشتغالزایی بالایی برای جوانان در استان ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شهر زنجان واقعا با کمبود محل استقرار صنایع مواجه هستیم، افزود: اگر همین ۲۱۰ هکتار آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد یقینا این مشکل حل خواهد شد با اینکه این شهرک برای به ثمر نشستن همان طرح اولیه نیز دوندگی و مشکلات فراوانی داشت اما با کمک استاندار و نماینده مردم زنجان در مجلس حل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشراق به دلیل اینکه فاصله کمی با شهر زنجان دارد نمی تواند صنایع آلاینده در آن مستقر شود، گفت: صنایع با رده زیر محیطی ۳ که صنایع پاک‌اند در مساحت‌های کارگاهی ۵۰۰ متری در این شهرک مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۱۰ هکتار مذکور ۵۰ هکتار برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده خواهد شد، عنوان کرد: این محل به عنوان شهرک تخصصی دانش‌بنیان خواهد بود، با این وجود به محض اینکه تملک به اتمام رسید این ۵۰ هکتار در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

عباسی با بیان اینکه ۲۰ هکتار از ۲۱۰ هکتاری که تملک خواهد شد نیز در اختیار صنایع مزاحم که در داخل شهر قرار دارند داده خواهد شد تا این صنایع در محل جدید استقرار یابند، ادامه داد: مقرر بود شهرک صنعتی زنجان به شبکه ریلی متصل شود اما متاسفانه بنا به دلایلی این امر امکان‌پذیر نبود اما خوشبختانه امسال زیر سازی به پایان رسیده و راه‌آهن در ۲ کیلومتر از مسیر اقدام به ریل‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیر سازی صرف شده، یادآور شد: طبق قول پیمانکار تا یک ماه آینده ریل گذاری به ۶ کیلومتر خواهد رسید. و با تعاملی که با راه‌آهن وجود دارد در اسرع وقت شاهد افتتاح این مسیر ریلی خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرک صنعتی اشراق ۲۱۰ هکتار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد