Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح اله سیروسی سه شنبه در این باره گفت: طرح هادی روستایی، طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین را برای کارکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبه های طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند، در روستاها طبق نقشه طرح هادی یک خط محدوده مشخص شده که خارج از آن محدوده حق هیچ گونه ساخت و سازی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمین خارج از محدوده متعلق به منابع ملی و یا کشاورزی است و به کرات مشاهده شده که مردم در خارج از محدوده طرح هادی شروع به ساخت و ساز می کنند  و سپس فرد سازنده  برای رفع مشکل به سراغ مسئولین ارشد استان و بنیاد مسکن در جهت الحاق زمین به طرح هادی روستا مراجعه می‌کند.

 این مسئول با اشاره به اینکه در روستاها دهیار باید همان لحظه‌ای که کلنگ به زمین برای احداث غیرمجاز زده می‌شود از طریق نیروی انتظامی به‌عنوان دستگاه‌های امنیتی احداث را متوقف کند، گفت: متخلف باید به کمیسیون ماده ۹۰ معرفی شود قبل از اینکه ساخت‌ و ساز به اتمام برسد و سازنده دچار خسارت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با تشریح اقدامات پیشگیرانه در این خصوص گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به فارس و مصوب شدن طرح اقدامات پیشگیرانه در این حوزه از اواخر مردادماه امسال با محوریت فرمانداری، بخشداری مرکزی شهرستان شیراز  و حضور کلیه عوامل و کارشناسان دستگاه های اجرایی و قضایی و انتظامی  شهرستان، پس از بازنگری طرح هادی روستاهای سطح شهرستان شیراز و لزوم اقدام و ارسال پیوست پیشگیرانه از ساخت و سازهای غیرمجاز برای اولین بار حفر کانال در اطراف روستاهای شیراز در سطح کشور به اجرا در آمد.

به گفته وی ضرورت جلوگیری از افزایش توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز و در نهایت بافت ناکارآمد شهری در روستاهای حاشیه شهرستان بویژه دشت قره باغ و خاصه روستای کرونی باعث شده که با تعامل کلیه دستگاه های متولی امر، اقدامات در راستای حفر کانال جهت توقف ساخت و سازهای اطراف طرح هادی و اطلاع رسانی به عامه مردم با هدف انجام ساخت و ساز صرفا در محدوده طرح هادی روستای کرونی به عنوان پایلوت اجرا شد.

سیروسی افزود: در راستای اقدامات اخیر انجام شده تاکنون بیش از ۴ کیلومتر از حفر کانال انجام شده و با توجه به سرعت کار و رفع تنش های اجتماعی در منطقه قره باغ روستای کرونی با تدابیر عوامل اجرایی احتمالا تا ۱۵ شهریور این کار به پایان می رسد.

سیروسی خاطر نشان کرد: بدیهی است رفتار و عملکرد دستگاه های اجرایی در اقدام اخیر می تواند سرآغازی بر پایان سودجویی متخلفین حوزه زمین در آن مناطق باشد.

این مقام مسئول با بیان اثرات اجتماعی این عملیات و بازخورد آن در منطقه گفت: اخبار واصله از اقدام اخیر حاکی از اختلاف قیمت و تفاوت ارزش زمین در دو سمت کانال می‌دهد که این بازخورد باید در راستای قانون پرورش و هدایت شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی توسعه روستایی شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی توسعه روستایی شیراز وزارت جهاد کشاورزی توسعه روستایی شیراز ساخت و ساز حفر کانال طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهر ری (فیلم)
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی