Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@18:25:40 GMT

احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات مازندران

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۳۶۸

احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال سیلاب در ارتفاعات، گفت: مسافران و مردم از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات مازندران خودداری کنند.

به گزارش مشرق، حسینعلی محمدی شیرآقایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی، با عبور متناوب موج در تراز میانی جو در استان تا عصر روز چهارشنبه دوم شهریور ماه شاهد وقوع رگبار ، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه این سامانه بارشی بیشتر ارتفاعات مرکزی و غربی مازندران را دربرمی‌گیرد، افزود: احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای به‌ویژه در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: بخشداران و دهیاران علاوه بر حفظ آمادگی لازم، در صورت مشاهده سامانه بارشی و اطلاع‌رسانی محل وقوع بارش از طریق اداره کل هواشناسی، تمهیدات لازم را  برای مقابله با حوادث احتماعی در نظر بگیرند.

محمدی شیرکلایی با تاکید بر اینکه مسافران و مردم از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات مازندران خودداری کنند، خاطرنشان کرد: همچنین کوهنوردان نیر از صعود به ارتفاعات استان پرهیز کنند.

وی یادآور شد: دامداران نیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و دامنه کوه‌ها خودداری کنند.

به گزارش مشرق، مرداد ماه امسال که سیل خسارات جدی در شهرستان چالوس استان برجای گذاشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سیلاب مازندران هشدار هواشناسی خسارت سیل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده

ایسنا/مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز شنبه ۸ تا جمعه ۱۴ اردیبهشت آسمان نیمه ابری و هوا خنک می‌شود.

به گزارش هواشناسی مازندران آسمان استان از روز شنبه ۸ تا سه‌شنبه ۱۱اردیبهشت، صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای نسبتاً گرم؛ در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه و روز پنج‌شنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت آسمان نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما خواهد بود.

اما در روز پنجشنبه شب و جمعه ۱۴ اردیبهشت آسمان استان نیمه ابری گاهی افزایش ابر، بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها