Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@21:50:00 GMT

مراسم خاکسپاری «سایه» کی برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۴۲۶

مراسم خاکسپاری «سایه» کی برگزار می‌شود؟

اختلاف فرزندان هوشنگ ابتهاج - شاعر معاصر، متخلص به سایه - بر سر انتقال پیکر این شاعر به ایران باعث تعویق در انتقال و متعاقبا برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر او شد.

حال یلدا ابتهاج که همواره اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به ابتهاج را انجام می‌دهد، اعلام کرد: «دقایقی قبل با خرسندی آگاهی یافتیم که قاضی شعبه رسیدگی‌کننده دادگاه کلن رای خود را در زمینه انتقال پیکر پدرم، امیر هوشنگ ابتهاج به ایران برای خاکسپاری در آرامگاه ابدی‌اش، باغ محتشم رشت، صادر کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاع‌رسانی پیشین او گویای این بود که دو برادرش هم با این انتقال موافق‌اند و تنها دختر دیگر هوشنگ ابتهاج موضعی مخالف داشت.

پیش‌تر قرار بود که پنجشنبه و جمعه هفته پیش مراسم تشییع و تدفین پیکر هوشنگ ابتهاج به‌ترتیب در تهران و رشت برگزار شود. برای این منظور قرار بود چهارشنبه هفته پیش پیکر این شاعر معاصر از شهر کلن آلمان به تهران انتقال یابد که در ساعات پایانی اعلام شد این امر به تعویق افتاده است./ایسنا

مراسم خاکسپاری «سایه» کی برگزار می‌شود؟

مراسم تشییع پیکیر هوشنگ ابتهاج، با توجه به زمان انتقال پیکر او، آخر این هفته یا در روزهای آتی خواهد بود.

 پس از اعلام رأی دادگاه آلمان برای انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج، پیگیری ایسنا از مسئولان وزارت ارشاد برای اطلاع از زمان مراسم تشییع و خاکسپاری این شاعر فقید در ایران، گویای این است که کارهای مربوط به مراسم در حال انجام است، منوط به این‌که فرزند او از دادگاه در خواست تجدیدنظر ندهد یا به صورت مجدد شکایت نکند.

بر این اساس، سناریوی نخست این است که اگر این اتفاق‌ها نیفتند، طبق روال هفته قبل، چهارشنبه، دوم شهریورماه،  پیکر ابتهاج  از آلمان به ایران منتقل شود و مراسم تشییع پیکرش روز پنجشنبه (سوم شهریورماه) و خاکسپاری او در رشت (جمعه، چهارم شهریورماه) انجام شود.

اما در غیر این صورت، برنامه‌ریزی براساس شرایط جدید خواهد بود.

وضعیت دقیق‌تر در این زمینه، در ساعات آینده مشخص خواهد شد.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که درتیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۵سالگی درگذشت.

زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش را با نام «نخستین نغمه‌ها» منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌‎هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است./ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: هوشنگ ابتهاج هوشنگ ابتهاج انتقال پیکر مراسم تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه