Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه، همکاری با مالی در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی و آموزشی را از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ایران دانست و گفت: همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین المللی از عرصه‌های مهم تعاملات بین دو کشور است.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان که بامداد سه‌شنبه به مالی سفر کرده، در نشست خبری مشترک با عبدالله دیوپ وزیر خارجه مالی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای قاره آفریقا اهمیت ویژه ای قائل است و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران بر اولویت داشتن آفریقا و همچون کشور تاریخی مالی اهمیت ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه با تاکید بر تاکید ایران بر گسترش روابط با مالی، به تلاش شبانه روزی گروه‌های کارشناسی ارشد ایران و مالی برای بررسی موضوعات مختلف برای رسیدن به توافق اشاره کرد و افزود: امروز به همراه همکاران و همچنین تیم اقتصادی از ایران در مالی هستیم و جلسات خوبی را با دولتمردان این کشور برگزار کردیم. سیاست ایران برای توسعه کشور ایران با مالی است.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از نخستین سفر خود به قاره آفریقا و مالی گفت: دو کشور روابط مالی و دیرینه‌ای دارند و ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات اهتمام جدی دارد و اینکه امروز در باماکو هستیم توجه ویژه تهران را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای روابط دو کشور نقشه راه روشن داریم و این مسئولیت دیپلماتیک ما را سخت‌تر می‌کند و همکارانم در تهران و در مالی کمک خواهند کرد این مناسبات هر چه سریع‌تر ارتقا یابد.

وزیر امور خارجه یادآور شد: در زمینه همکاری و مبارزه با تروریسم همکاری‌های خوبی داریم و کشور مالی از این موضوع رنج برده و همچنین ایران در این موضوع شهدای زیادی را تقدیم کرده است و تجربه زیادی در این زمینه دارد.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا کد خبر 599128

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان امیرعبداللهیان حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان کرونا دیپلماسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود