Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تغییر محتوای کتب درسی تا سه سال آینده خبر داد و گفت: وابستگی کشور به مقوای کتب درسی از خارج از کشور پایان یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت الاسلام علی لطیفی امروز در حاشیه مراسم عقد قرارداد تامین مقوای جلد کتب درسی در زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مناقصه صورت گرفته، یک شرکت زنجانی در این مناقصه شرکت و اعلام کرد که توان تولید مقوای کتب درسی کشور را دارد و این امر برای ما بسیار مایه خشنودی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌کرد: رویکرد آموزش و پرورش حمایت از تولید داخل بوده و با توجه به اینکه شرکت راشا کاسپین این توانمندی را داشت به همین جهت قراردادی جهت تامین مقوای جلد کتب درسی کشور با این شرکت بسته شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کیفیت مطلوب مقوای تولیدی این واحد صنعتی تصریح کرد: نمونه‌هایی از این شرکت گرفته و روی کتاب‌های درسی در شرکت‌های چاپ و نشر تست شد که با توجه به مطلوب بودن کار تفاهم‌نامه منعقد و مسئولیت تولید مقوای جلد کتب درسی سراسر کشور به این شرکت واگذار شد.

وی گفت: اهمیت این موضوع از این جهت است که از این تاریخ وابستگی ما به خارج برای تامین مقوا برای جلد کتب درسی به کلی رفع می‌شود و می‌توان گفت در تامین جلد مقوای کتب درسی به خودکفایی 100 درصدی رسیده‌ایم.

 لطیفی افزود: رقم قرارداد در سال جاری نزدیک به 170 میلیارد تومان است و این هزینه جهت تامین کل جلد کتب‌ وزارت آموزش و پروش که در حدود 147 میلیون جلد کتاب در سال است هزینه می‌شود.

وحیدی: بخش بزرگ تحقق گام دوم انقلاب اسلامی بر دوش آموزش و پرورش استآموزش و پرورش مردمی "خصوصی" نیستطرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش و تفحص از عملکرد دانشگاه شهید رجایی در دستورکار مجلسآموزش و پرورش درباره تفاوت 6 تا 15 میلیونی اولین واریزی معلمان طبق رتبه‌بندی توضیح دهد

وی با بیان اینکه شاید از جهت صرفه‌جویی ارزی و عددی اتفاق خاصی نیفتاده است تصریح کرد: نکته مهم ارزش معنوی این کار است که ما دیگر به خارج از کشور بابت تامین مقوای جلد کتاب وابستگی نداریم و گرفتاری‌های وارداتی به دلیل تحریم، مشکلات گمرک که در چند سال اخیر برای ما بسیار مشکل ایجاد کرده بود برطرف می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین اتفاق در این موضوع اصل اعتماد به تولید داخلی است گفت: برخی از مشکلات وارادات با عقد این قرارداد به حداقل می‌رسد چرا که اکنون تولید در داخل صورت می‌گیرد و این موضوع سبب ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته این مبلغ با واسطه ارز ترجیحی تامین و مقوای کتب درسی خارج از کشور تامین می‌شد، افزود: مقوای تامین شده، برای چاپ کتاب‌های درسی سال‌های بعد مورد  استفاده قرار خواهد گرفت چرا که کتاب‌های امسال چاپ و حتی در برخی از مناطق توزیع شده است.

تغییر محتوای کتب درسی از مهر 1402

حجت الاسلام لطیفی در مورد تغییر محتوای کتاب‌های درسی گفت: مجموعه اقدامات کوتاه و بلند مدت در زمینه تغییر محتوای کتاب‌های درسی در حال انجام است و در مهر ماه سال 1402 برخی محتوای کتاب‌ها اصلاح و تغییر داده خواهند شد اما در مهرماه سال جاری کتاب‌ها تغییر چندانی ندارند.

 وی تاکید کرد: در طول برنامه بلند مدت دو تا سه ساله تغییرات محتوایی زیادی در کتاب‌های درسی انجام خواهد شد.

 انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش کتاب های درسی آموزش و پرورش وزارت آموزش تغییر محتوای خارج از کشور جلد کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد