Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@20:56:08 GMT

هیئت عمانی به تهران سفر کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۶۴۴۷

هیئت عمانی به تهران سفر کرد

معاون وزیر انرژی عمان در رأس یک هیئت فنی و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایران به تهران سفر و روز سه‌شنبه (اول شهریور) با جواد اوجی، وزیر نفت دیدار و گفتگو کرد.

هدف از سفر این هیئت، گفتگو درباره خط لوله انتقال گاز ایران به آن کشور و مذاکره درباره میدان نفتی مشترک عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و عمان با حمایت مقامات دو کشور از رونق خوبی برخوردار گردیده و صادرات کشورمان به عمان در چهار ماهه اول سال جاری ۱۲۳ درصد رشد کرده است.

در چهار ماه نخست سال جاری ارزش مبادلات تجاری دو کشور به ۶۴۷ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش یافته است.

عمان جایگاه پنجم را در بین بازارهای صادراتی ایران در کشورهای همسایه دارد. ارزش صادرات ایران به این کشور در چهار ماه آغازین ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۱۲۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۴۱۵ میلیون دلار رسید.

در این دوره، عمان در بین بازارهای صادراتی ایران در جایگاه هفتم و در بین کشورهای همسایه، بعد از عراق و امارات و ترکیه و افغانستان، در جایگاه پنجم قرار گرفت. این کشور در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیز دومین مقصد صادرات ایران است.

نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز بهمن ماه سال گذشته در مسقط برگزار شد.

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم