Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم جانشین قرارگاه پیشرفت همه‌جانبه روستا، اضافه کرد: به خاطر ترک فعل یا بی‌توجهی به قوانین شاهد مشکلات زیادی در بین روستاها و مردم روستانشین هستیم.

سردار مجید بکایی عصر امروز سه‌شنبه ۱ شهریورماه در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری که با حضور وزیر کشور در قم برگزار شد، اظهار داشت: درگذشته نسبت به روستاها کم‌توجهی شده و در این دوره تلاش شد تا تمام ارکان مؤثر در روستاها کنار هم جمع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه مبنای این دوره، معماری تحول در اداره روستا و مبانی تسهیل گری روستایی بود، ادامه داد: برای این دوره از ۱۰۰ روحانی، ۳۴ فرماندار، ۳۱ مدیرکل روستایی و ۵۷ بخشدار دعوت‌شده است.
وی با تأکید بر اینکه اتاق فکر و همچنین سه کمیته علمی، اجرایی و پشتیبانی تشکیل و از توان همه مجموعه‌ها نیز استفاده کردیم، تصریح کرد: در قرارگاه پیشرفت همه‌جانبه روستا تلاش شده تا پشتوانه علمی برای حمایت و توانمندسازی روستاها هدایت شود.
جانشین قرارگاه پیشرفت همه‌جانبه روستا، اضافه کرد: به خاطر ترک فعل یا بی‌توجهی به قوانین شاهد مشکلات زیادی در بین روستاها و مردم روستانشین هستیم.
وی با اشاره به اینکه سیاست نظام بر تقویت روستاها و رونق تولیدات روستایی، اظهار کرد: برای خودکفایی در روستاها باید سرمایه‌گذاری دولتی و مردمی به‌صورت همزمان دنبال شود.
سردار بکایی خاطرنشان کرد: در چند دهه گذشته ۵۰ درصد روستاهای کشور خالی از سکنه شده و شاهد معضل حاشیه‌نشینی در شهرها هستیم.
گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی ویژه فرمانداران،مدیران کل دفتر امور روستایی، بخشداران، روحانیون و دهیاران با عنوان حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری از شنبه ۲۹ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

کد خبر 6089478

دیگر خبرها

  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند