Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:03:28 GMT

غرب بدنبال اختلاف افکنی میان روسیه و صربستان است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۶۵۱۷

غرب بدنبال اختلاف افکنی میان روسیه و صربستان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز سه‌شنبه با «الکساندر وولین»، وزیر کشور صربستان در مسکو دیدار کرد و در این دیدار هشدار داد که غرب در تلاش است بین مردم روسیه و صرب‌ها فاصله بیندازد.

سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی روسیه به نقل از پاتروشف گفت: هدف استراتژیک غرب ایجاد شکاف بین مردم روسیه و صربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاتروشف همچنین از احیای افکار نئونازی و نئوفاشیستی در اروپا ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر در قرن بیستم غرب ترجیح داد که چشمان خود را بر ظهور فاشیسم ببندد، در قرن بیست و یکم تعدادی از کشورهای غربی مستقیماً از نئونازیسم حمایت می‌کنند و از آن برای اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کنند.

در این دیدار پاتروشف و وولین درباره موضوعات کلیدی امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین درباره برنامه‌های بیشتر برای همکاری بین دو کشور در مسیر ارتقای امنیت با تمرکز ویژه بر همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با تروریسم و تهدیدات در فضای سایبری بحث و تبادل نظر کردند.

نیکولای پاتروشف چند روز پیش از این نیز با انتقاد از کشورهای غربی و آمریکا در رایزنی با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) تاکید کرده بود که بدهی ملی آمریکا از مرز ۳۰ تریلیون دلار گذشته و بدهی‌های ژاپن نیز به حدود ۱۰ تریلیون دلار رسیده است. این مقام ارشد امنیتی روسیه، در این نشست که روز دوشنبه به صورت مجازی برگزار شد، گفت نظر به چنین شرایطی دلایل بسیاری وجود دارد که در آینده قابل پیش بینی این کشورها برای تأمین و پرداخت این حجم از بدهی با مشکل مواجه خواهند شد.

پاتروشف در جمع بندی اظهارات خود افزود که بنابراین واشنگتن در پرداخت این بدهی‌ها قصور خواهد کرد، همانطور که پیشتر این کار را در مورد بدهی‌های خود در قبال روسیه انجام داد. این مقام روس هشدار داد که دارایی‌های مالی هر کشوری که به دلار آمریکا و یورو باشد به آسانی به تاراج خواهد رفت.

کد خبر 5571266

منبع: مهر

کلیدواژه: تروریسم واشنگتن ایالات متحده امریکا اروپا صربستان روسیه ژاپن مسکو روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین جنگ اوکراین ترکیه سوریه ایران افغانستان رجب طیب اردوغان لبنان ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه

وزیر دفاع روسیه امروز با همتایان خود از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه دیدار و درباره مسائل جاری در زمینه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در حاشیه نشستی بلندپایه که قرار است امروز جمعه، 26 آوریل، در آستانه (جمهوری قزاقستان) برگزار شود، سلسله دیدارهای دوجانبه‌ای با روسای وزارت دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) خواهد داشت.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، قرار است در این نشست درباره مسائل جاری امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های بیشتر بین ساختارهای دفاعی در قالب سازمان همکاری شانگهای بحث و گفتگو شود.

در نشست امروز آستانه، وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای، از جمله بلاروس که دارای وضعیت ناظر در این اتحاد است و همچنین دبیرکل و مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای حضور خواهند داشت. 

در اواخر ماه مارس، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، اعلام کرد که تمامی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای قصد دارند در اجلاس سران این اتحاد منطقه‌ای که قرار است در آستانه برگزار شود، شرکت کنند. وی یادآور شد که موضوع این اجلاس «تقویت گفت‌وگوهای چندجانبه - تلاش برای صلح و توسعه پایدار» خواهد بود.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 3 تا 4 جولای در آستانه برگزار می‌شود. یکی از نتایج کلیدی این نشست، امضای تصمیم مشترک اعضای شانگهای در مورد عضویت بلاروس در این سازمان خواهد بود. بدین ترتیب، پس از پیوستن این جمهوری به این اتحاد، تعداد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به 10 کشور افزایش خواهد یافت.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در ژوئن سال 2001 توسط رهبران روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان ایجاد شد. سپس در سال 2017 هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای پیوستند و سال گذشته نیز جمهوری اسلامی ایران به عضویت این سازمان درآمد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهایسفیر ایران: تهران آماده همکاری بیشتر با اعضای سازمان شانگهای استرایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهای

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه