Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@21:52:15 GMT

مُهر کردن نسخه‌ها به امید مِهر حضرت رضا(ع)

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۶۵۳۵

مُهر کردن نسخه‌ها به امید مِهر حضرت رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نق از آستان‌نیوز، در دوربرگردان بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی، ساختمانی چهار طبقه به نام «دارالشفای امام(ع)» قرار دارد. این مرکز وابسته به بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از دیرباز محل خدمت پزشکانی بوده که به عشق امام رضا(ع)، مرهم مهربانی بر دردها و زخم‌های بیماران زائر و مجاور می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکانی که فقط با جسم بیماران سروکار ندارند بلکه با روحیات آنها هم در ارتباط هستند، از این رو از با نگاه و روحیه خاصی به دلدادگان بیمار صحن و سرای رضوی خدمت می‌کنند.
به مناسبت یکم شهریور؛ روز پزشک فرصتی دست داد تا با دکتر سیدسعید سعیدی مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در خصوص خدمت در زیر پرچم این آستان مقدس به ویژه در دارالشفای امام(ع) به گفت‌وگو بپردازیم.

روایت خدمت در زیر پرچم بارگاه حضرت رضا(ع)
دکتر سعیدی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۴ به عنوان پزشک متخصص داخلی به بیماران خدمت می‌کند، می‌گوید: همکاری خودم را به عنوان خادمیار سلامت از سال ۱۳۹۵ با مجموعه آستان قدس رضوی آغاز کردم. سپس به عنوان مشاور بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حوزه گردشگری سلامت فعالیت کردم و از سال ۱۴۰۰ نیز افتخار خدمت به زائران و مجاوران در سمت مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی نصیبم شد.
او در ادامه در خصوص آشنایی خود با دارالشفای امام(ع) بیان می‌کند: از همان دوران کودکی که برای زیارت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدم و ساختمان دارالشفای قدیم را می‌دیدم، می‌دانستم که در این مکان پزشکان به زائران بیمار خدمت‌رسانی می‌کنند. در سال‌های نخست تحصیلم در دانشکده پزشکی در اوائل دهه ۶۰، به بهانه دیدارمان با مدیرعامل وقت دارالشفای امام(ع)، توانستم محیط معنوی دارالشفا را از نزدیک ببینم. از همان زمان شور و شوق خدمت به زائران در وجودم ریشه دوانید.
پس از اتمام تحصیل برای گذراندن طرح در استان‌های مختلف کشور و دور از مشهدمقدس خدمت کردم. روزی که به مشهد برگشتم، در اولین فرصت پیگیر خدمت افتخاری به زائران حضرت ثامن الحجج(ع) شدم که در آن زمان این فرصت فراهم نشد، اما از شش سال قبل که توفیق خادمی این صحن و سرا نصیبم شد با معنای واقعی نگاه زائران به دارالشفای امام(ع) آشنا شدم.

نگاه معنوی زائران به دارالشفای امام(ع)
این پزشک متخصص درباره تفاوت بیماران دارالشفای امام(ع) با سایر مراکز درمانی توضیح می‌دهد: عمده مراجعان این دارالشفا، زائران دور و نزدیک هستند که برای شفا به امام رضا(ع) متوسل می‌شوند و نگاه‌شان به این مرکز درمانی، یک نگاه معنوی است. یعنی بیماران فقط برای معاینه پزشک به دارالشفا مراجعه نمی‌کنند تا جایی که گاه برای‌مان پیش آمده که آنها خواسته‌اند تنها یک نسخه پزشکی که نام دارالشفای امام(ع) در سربرگ آن ذکر شده است، برای‌شان بنویسیم.
او با بیان خاطره‌ای بر روحیه خاص خدمتی نیروهای مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی نیز تأکید و اضافه می‌کند: نگاه معنوی مراجعان دارالشفا در روحیه ما پزشکان هم اثرگذار بوده است. همچنین هم‌جواری این مرکز درمانی با بارگاه ملکوتی رضوی اثرات مثبت بسیاری بر روی زندگی شخصی‌مان گذاشته است تا جایی که همکاران باسابقه دارالشفا همیشه امام رضا(ع) را حافظ خود می‌دانند.

از خدمتی خالصانه تا درآمد اخروی
دکتر سعیدی با اشاره بر اینکه دارالشفای امام(ع) طبق ضوابط اداری، یک مرکز درمانی خیریه‌ محسوب می‌شود و با پایین‌ترین تعرفه‌های درمانی کشور فعالیت می‌کند، می‌گوید: کم نیست تعداد پزشکانی که رایگان و یا با کسب درآمدهای بسیار پایین نسبت به مطب‌های خود در زیر پرچم حضرت رضا(ع) در این مرکز خدمت می‌کنند. این پزشکان برای کسب درآمد، داوطلب خدمت در این مرکز نشده‌اند، آنها اینجا با افتخار و خالصانه، به‌خاطر دل‌شان کار می‌کنند و از لطف حضرت رضا(ع) بهره می‌گیرند. البته آنها درآمد هم دارند، اما درآمدشان اخروی است.
او با بیان اینکه تمام لحظات همکاری با خادمیاران سلامت برایش درس و خاطره است، اضافه می‌کند: پزشکان فوق تخصص و متخصص برجسته غیرمشهدی بسیاری نیز داریم که از اقصی نقاط ایران همچون بوشهر، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به عشق امام رضا(ع) و خدمت به زائران در دارالشفا به مشهد مشرف می‌شوند و این امر هم محدود به ادای یک نذر نبوده است. وقتی از این پزشکان دلیل تداوم خدمت‌شان را می‌پرسم، می‌گویند اگر ما یک روز در ماه به بارگاه رضوی می‌آییم، خدمت همان یک روز به اندازه یک ماه به ما انرژی می‌دهد و حس می‌کنیم زندگی‌مان تا یک ماه بعد رنگ و بوی دیگری گرفته است. حتی بعضی از آنها می‌گویند، برکت این خدمت را در زندگی کاری‌شان هم حس کرده‌اند و رزق و روزی‌شان بیشتر شده است.
این پزشک متخصص ادامه می‌دهد: در این میان بسیاری از پزشکان خادمیار همکار با مؤسسه، مناسبت‌های خاص مثل روز عاشورا، شب‌های قدر و دهه آخر صفر را که حرم مطهر مملو از محبان انیس النفوس(ع) است، برای خدمت افتخاری خود انتخاب می‌کنند و در حال زمزمه دعا به خدمت‌شان هم می‌پردازند.
دکتر سعیدی معتقد است: حرم مطهر رضوی همچون دانشگاه، انسان تربیت می‌کند و معرفت آموزش می‌دهد. در این بین، امام رضا(ع) نگاه ویژه‌ای به پزشکانی دارد که در زیر پرچم این بارگاه ملکوتی به بیماران خدمت می‌کنند.

لحظات شیرین خدمت
از این پزشک متخصص داخلی درباره زیباترین لحظه خدمتش در این آستان مقدس می‌پرسم و او پاسخ می‌دهد: تمام لحظات خدمتم شیرین است. وقتی لبخند رضایت را بر لب بیماران دارالشفای امام(ع) می‌بینم، حس می‌کنم کار بزرگی انجام داده‌ام. به خصوص که گاه این بیماران، افراد بی‌بضاعتی هستند که تنها چشم امیدشان به این بارگاه و دارالشفاست.
دکتر سعیدی به حدود دو سال قبل برمی‌گردد و برایم از پیرمرد زائری می‌گوید که پیش از آغاز مسئولیت اداری‌اش در این مؤسسه درمانی، با چهره‌ای بیمار در حال دعا و نیایش در حرم مطهر دیده بود. زائری از جنوب کشور که به گفته خودش به بهترین پزشکان شهرش مراجعه کرده بود، اما بهبودی در بیماری کلیوی‌اش، رخ نداده بود.
او می‌افزاید: این بیمار آمده بود از امام رضا(ع) شفا بگیرد و با دارالشفای امام(ع) آشنایی نداشت. او را به این مرکز درمانی معرفی کردم و خودم پیگیر روند درمانش شدم. باورم نمی‌شد که نسخه‌ای که برایش نوشتم به لطف حضرت رضا(ع) موجب شد تا مشکل کلیوی‌اش کمتر شود. از این رو خاطره این بیمار هیچ‌گاه از ذهنم نمی‌رود.
این پزشک متخصص به حضور پزشکان خادمیار در اردوهای جهادی آستان قدس رضوی در مناطق محروم کشور در چند سال اخیر نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در بیمارستان سیار رضوی در اربعین حسینی در مسیر نجف و کربلا در دوران پیش از شیوع کرونا و همچنین برخی از اردوهای جهادی در روستاهای مناطق محروم استان هم نصیبم شده است.
او ادامه می‌دهد: پزشکان با حضور خود در این اردوهای جهادی، می‌توانند خدمات ارزشمندی به بیماران مناطق محروم کشور ارائه کنند؛ چراکه گاه بعضی از بیماران این مناطق حتی هزینه مراجعه به شهر و ویزیت پزشک را ندارند.

حفظ یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت
دکتر سعیدی درباره سختی‌های دوران کرونا به ویژه برای کادر درمان می‌گوید: مردم نباید دوران شیوع بیماری کرونا را فراموش کنند، دوران بسیار سختی برای همه اقشار جامعه بود، اما برای کادر درمان دوران سخت‌تری بود. ما همیشه باید قدردان خدمات و جانفشانی‌های آنها در این دوران باشیم و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را زنده نگه داریم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع پزشکان دارالشفای امام ع آستان قدس رضوی پزشک متخصص مؤسسه درمانی مرکز درمانی زیر پرچم دکتر سعیدی حضرت رضا ع امام رضا ع حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت