Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس پارک علم و فناوری لرستان از پذیرش چهار ایده فناورانه در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

دکتر فرهاد نامداری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع درخواست‌های جذب و پذیرش تعداد چهار ایده فناوری با حضور مدیران این واحدها طرح و مورد بررسی قرار گرفت و با استقرار آن‌ها در مرکز رشد موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ایده‌های پذیرش شده در این مرکز در حوزه‌های «اسیدآمینه‌های ضروری لیزین و متیونین مورد نیاز خوراک دام، طیور و آبزیان به روش زیست‌فناوری میکروبی»، «شامپو گیاهی»، «سیستم مانیتورینگ باتری سلول‌های خورشیدی»، «ساخت تجهیزات ماشین‌آلات مورد نیاز صنعتی و شیلات» هستند که به‌صورت رسمی فعالیت خود را در این مرکز آغاز می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان یادآور شد: همچنین طرح‌های «ساخت تولید تجاری دهانشویه» و «سامانه هوشمند و هدفمند تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی)»، با توجه به کسب امتیازات لازم، از مرحله رشد مقدماتی به مرحله رشد ارتقاء یافتند.

 نامداری افزود: با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد سالیانه، یک واحد فناور به دلیل عملکرد غیرقابل قبول و عدم کسب امتیازات لازم از مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان خرم‌آباد خروج ناموفق یافت.

وی گفت: همچنین استقرار یک واحد فناور که در حال طی مراحل رشد خود بود و در این مرحله پیشرفت قابل قبولی داشته به مدت یکسال تمدید شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، پارک از ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور حمایت خواهد کرد.

نامداری  با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ شرکت دانش‌بنیان در لرستان فعالیت دارند، بیان کرد: از مجموع ۳۱ شرکت، ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری لرستان مستقر هستند.

وی  با بیان اینکه همچنین ۱۵۴ واحد فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته در استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت این واحدها گیاهان دارویی، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، دارو و فراورده‌های حوزه تشخیص و درمان، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی پارک علم و فناوری لرستان ایسنا سامانه هوشمند شرکت دانش بنیان پارك علم و فناوري لرستان پارک علم و فناوری لرستان واحدهای فناور دانش بنیان مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: بدنبال شکایت این اداره و در پی اخطار مکرر به یکی از واحدهای غیر مجاز جمع آوری ضایعات در شهر خواف و توجه نداشتن به اخطارها و رفع نواقص لازم متصدی این واحد همزمان با هفته زمین پاک ( هفته اول اردیبهشت) با حکم دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شد.    سعید شفیعیان افزود: اداره حفاظت محیط زیست خواف ضمن اخطار به واحدهای غیر مجاز جمع آوری پسماند از آنها برای رفع نواقص تعهد می گیرد ولی برخی از این واحدها نسبت به اجرای تعهد کوتاهی می کنند   وی ادامه داد: به این منظور شکایتی از یک واحد جمع آوری پسماند این شهرستان در مرجع قضایی ارایه و متصدی با رای قاضی به رفع نواقص و تحمل حبس محکوم شد.   شفیعیان اظهار کرد: با عنایت به تعریف واحدهای جمع آوری ضایعات در ردیف ۲۴ آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، دستگاههای ذیل این آیین نامه باید در جهت ساماندهی این مشاغل طبق درخواست و انتظارات مردمی فعال تر عمل کنند.   خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.   عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.      

دیگر خبرها

  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد